sossusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Nyt en arvostele ketään, mut kysyisin vaan, et miten on mahdolista ettei siivoustöitä saa? Ja tää kiinnostaa siksi, et oon ite laitoshuoltaja, ja meidän alalla on ihan hirvee työvoimapula..Ei siis millään pahalla ketään kohtaan, ihan vaan alko kiinnostamaan toi asia..

Nykyään useammassa paikassa vaaditaan juuri se laitoshuoltajan tutkinto, että pääsisi 'edes' sinne siivoustyöhön. =)

Joo, niinhän sitä sanotaan, mut meidänkin työpaikassa mä olen ainoa, enkä vielä edes ihan täysin valmistunut edes..

Minä olen myös laitoshuoltaja, mutta kaikkien kokemusteni perusteella en tule enää koskaan tekemään siivoustyötä(ei millään pahalla sitä työtä tekeviä kohtaan). Ala on niin huonosti palkattua, ainakin täällä eteläisessä suomessa että mieluummin teen nykyistä 'unelma työtäni' lasten parissa.

Nyt en arvostele ketään, mut kysyisin vaan, et miten on mahdolista ettei siivoustöitä saa? Ja tää kiinnostaa siksi, et oon ite laitoshuoltaja, ja meidän alalla on ihan hirvee työvoimapula..Ei siis millään pahalla ketään kohtaan, ihan vaan alko kiinnostamaan toi asia..

Nykyään useammassa paikassa vaaditaan juuri se laitoshuoltajan tutkinto, että pääsisi 'edes' sinne siivoustyöhön. =)

Joo, niinhän sitä sanotaan, mut meidänkin työpaikassa mä olen ainoa, enkä vielä edes ihan täysin valmistunut edes..

Minä olen myös laitoshuoltaja, mutta kaikkien kokemusteni perusteella en tule enää koskaan tekemään siivoustyötä(ei millään pahalla sitä työtä tekeviä kohtaan). Ala on niin huonosti palkattua, ainakin täällä eteläisessä suomessa että mieluummin teen nykyistä 'unelma työtäni' lasten parissa.

Ei tossa oo mitään pahalla otettavaa :) ite odotan et valmistun, niin voin sen jälkeen hakea laitoshuoltajaksi päiväkotiin tai päiväkotiapulaiseksi. Nää palkat on vaan niin kamalan huonot, ettei tätä pidemmän päälle tervejärkisenä kestä.

itse olen koulutukseltani lastenhoitaja, mutta olen viimeiset 6-v ollut kaupan alalla. Nykyisin kaupanalalla ei enää tunneta kokopäiväisiä (harvassa enää on) vaan kaikki ollaan osa-aikaisia ja palkkakin on sen mukainen. Jos sanoo itsensä irti niin tulee karenssi, lasten hoitajia ei oteta kuin sijaisia. eli vaikka teen töitä niin silti joudumme välilä hakemaan toimeentulotukea kun tunteja ollut vähän ja samaan syssyyn tupsahtaa lasten sairaala/lääke/kuntoutuskulut....Elämä kun ei mene aina käsikirjoituksen mukaan. Vaan en häpeä yhtään hakea toimeentulotukea, veroja minäkin tänne maksan pienistä tuloista. Jopa pienestä omaishoidontuesta maksetaan veroja mikä kannustaa meitä hoitamaan sairasta erityislastamme kotonamme ettemme sijoita häntä laitokseen joka taas maksaa yhteiskunnalle aika lailla...että turha on kenenkään sanoa että hakekaa töitä älkääkö tuhlatko yhteiskunnan rahoja. Ap:lle kysy tosiaan sitä soskusta, uskon että maksaavat takuuvuokran.onnea uuteen kotiin!

Yhteistyössä