Sossusta takuuvuokra?

Onko kukaan saanut sossusta takuuvuokraa vaikka toinen on töissä ja toinen työttömänä? Meillä olisi mahdollisuus saada isompi asunto (kolmio), jossa suht. pieni vuokra, mutta pyytävät takuuvuokraa 2 kk vuokran..! Ei meillä oo sellaiseen varallisuutta.. Mietinki voisiko sitä anoa sossusta ja myöntääköhän ne sitä... :confused:
 
Maksusitoumuksen takuuvuokraa varten saa kyllä :) Me saatiin nykyiseen asuntoon, vaikka ollaan molemmat töissä. Mutta kai niilläkin on se määrä rajallinen, mille tekevät sitoumuksen. Meillä oli vain yhden kuun vuokraa vastaava summa.
 
"jonina"
Onko kukaan saanut sossusta takuuvuokraa vaikka toinen on töissä ja toinen työttömänä? Meillä olisi mahdollisuus saada isompi asunto (kolmio), jossa suht. pieni vuokra, mutta pyytävät takuuvuokraa 2 kk vuokran..! Ei meillä oo sellaiseen varallisuutta.. Mietinki voisiko sitä anoa sossusta ja myöntääköhän ne sitä... :confused:
Jos ootte toimeentulotukiasiakkaita, niin olette oikeutettuja takuuvuokraan. Useimmiten myöntävät kirjallisen takuun, eli rahana eivät maksa ja tämä ei kaikille vuokranantajille sovi.
 
ennakkoa
Onko toisella vakityö?
Olisiko mahdollista saada työnantajalta palkka ennakkoa? Maksaisi sitten vähitellen vain ne pois?
Jos ette ole sossun asiakkaita muuten niin tuskin antavat sitten vuokratakuita ja muutenkin pitää olla paremmat syyt kuin liian ahdas asunto.
 
kummastuttaa
vai kuvittelettteko,että sossu maksaa?

mitäpä jos teiltä se toinen työtön lusmu menisi töihin ja elättäisitte itse itsenne.. huhu.
Onko kukaan saanut sossusta takuuvuokraa vaikka toinen on töissä ja toinen työttömänä? Meillä olisi mahdollisuus saada isompi asunto (kolmio), jossa suht. pieni vuokra, mutta pyytävät takuuvuokraa 2 kk vuokran..! Ei meillä oo sellaiseen varallisuutta.. Mietinki voisiko sitä anoa sossusta ja myöntääköhän ne sitä... :confused:
 
Ei voi kun ihmetellä taas tätä palstan porukkaa... :LOL:
jos asunnon vuokra on 60 € isompi entä nykyisen, niin kyllä meillä siihen on varaa.. olen tarkkaan laskenut.. mutta eipä ole tosta noin vaan varaa laittaa yli 1300 € takuuvuokraan.. Ja emme ole sossun elättejä.. ihan omillamme ollaan kaikessa, eikä ees saada kelalta asumistukea.. ja meillä on poika yksityisessä päivähoidossa.. ja siihen, että mies on työtön, niin se ei ole niin helppoa mennä töihin, kun ei mihinkään pääse..ja tällä hetkellä vaivansa takia ei edes laiteta töihin..
 
ggg
[QUOTE="jonina";22094634]Jos ootte toimeentulotukiasiakkaita, niin olette oikeutettuja takuuvuokraan. Useimmiten myöntävät kirjallisen takuun, eli rahana eivät maksa ja tämä ei kaikille vuokranantajille sovi.[/QUOTE]

Ei oikeus takuuvuokraan ole automaattinen edes toimeentulotukiasiakkailla. Muuttoon pitää olla hyvä syy, jotta sitoumus (yhden kuukauden vuokraa vastaava summa) takuuvuokraan myönnetään.
 
Tää vastaus tulee kyllä nyt melkolailla myöhässä, mutta ymmärtääkseni Turun sostoimi maksaa maksimissaan yhden kuun takuuta vastaavan summan.

Ja tosiaan, kuten on jo mainittu, sossu on tiukkana noiden takuuvuokrien suhteen. Mä mm. en aikoinaan saanut takuuvuokraa tai muuttoavustusta, vaikka olin sostoimen asiakkaana toimeentulotukipuolella. Olin muuttamassa isompaan asuntoon, joka oli 50€ kuussa halvempi, mutta se ei kelvannut sossulle, sillä se oli heidän kriteeriensä mukaan liian iso.
 
teisu harmaana
Tää vastaus tulee kyllä nyt melkolailla myöhässä, mutta ymmärtääkseni Turun sostoimi maksaa maksimissaan yhden kuun takuuta vastaavan summan.

Ja tosiaan, kuten on jo mainittu, sossu on tiukkana noiden takuuvuokrien suhteen. Mä mm. en aikoinaan saanut takuuvuokraa tai muuttoavustusta, vaikka olin sostoimen asiakkaana toimeentulotukipuolella. Olin muuttamassa isompaan asuntoon, joka oli 50€ kuussa halvempi, mutta se ei kelvannut sossulle, sillä se oli heidän kriteeriensä mukaan liian iso.
Joo ei me sitten haettu sitä asuntoa ollenkaan :D ei ollut mieleinen :) pitää tässä alkaa säästään rahaa, jos sattuu tulemaan mieluinen asunto vastaan :)
 
Joo ei me sitten haettu sitä asuntoa ollenkaan :D ei ollut mieleinen :) pitää tässä alkaa säästään rahaa, jos sattuu tulemaan mieluinen asunto vastaan :)
Mä sain joululahjaksi sukulaisilta käteistä ja kustansin niillä takuuvuokran tuolloin aikoinaan :) Mutta summa ei ollut suuri...taisi olla 250€ :)

Kun viimeksi muutettiin, vaadittiin 2kk takuu...oiskohan se ollut siis 1400€. En muista varmaksi. Noh, joka tapauksessa oltiin säästetty, mutta ihan tuota määrää ei tililtä löytynyt. Kiitos veronpalautusten ja anopin lainan, päästiin muuttamaan :)
 

Yhteistyössä