Sossusta apua vuokranmaksuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tilanne nyt se, että muutan ensi kuun alussa uuteen asuntoon, mutta nykyisen asuntoni vuokrasopimus päättyy vasta ensi kuun lopussa vaikka sen jo irtisanoin. Eli nyt pitäis ens kuussa maksaa sitten uuden asunnon vuokra sekä vanhan, eikä mulla ole sellasia rahoja. Takuuvuokra vanhassa asunnossa on kuukauden verran, mutta sen saan ilmeisesti vasta jossain vaiheessa huhtikuuta sen jälkeen kun molemmat vuokrat olisi pitänyt jo maksaa. Tietääkö kukaan, että saako sossusta "lainaan" vuokrarahat, jotka pystyisin sitten maksamaan takaisin kun saan takuuvuokrarahat itselleni? Sossuun soitan vasta ensi viikolla kun olen uuden vuokrasopimuksen kirjoittanut ja siksi täällä kyselen etukäteen jos joku osais vastata.

kysyppäs saiskiko takuuvuokran sijaan henkilötakauksella sen takuuvuokran summan? Me ollaan muutettu paljon ja melkein joka paikassa on kysytty että maksatteko takuuvuokran vai onko panttina henkilötakaus ja sit porukoilta nimmarit vaan alle

Alkuperäinen kirjoittaja pölö:
Miksi menet tekemään tuollaisia vuokrasopimuksia? Varmasti tiesit että menee päällekkäin.

Ei nyt ollut paljon vaihtoehtoja, uutta asuntoa (jota todella tarvitsen ja olen odottanut neljän kuukauden ajan) tarjottiin viime perjantaina, soitin heti samana päivänä nykyiselle vuokranantajalle irtisanomisesta, mutta kuukauden irtisanomisaika alkaa vasta tämän kuukauden viimeisestä päivästä vaikka irtisamoin asuntoni jo. Lisäksi ajattelin saavani takuuvuokran (jolla ens kuun vuokran pystyisin maksamaan) silloin kun muutan pois, eli ennen seuraavan vuokranmaksun eräpäivää, mutta saan sen vasta asunnon kuntotarkistuksen jälkeen joka on jossain vaiheessa ensi kuuta. Mutta kiitos vastauksista, täytyy toivoa että sossu auttais tai sais soviteltuu ton vuokranmaksun nykyisen kanssa jotenkin.

Yhteistyössä