Sossussa tapahtunutta, salassapitovelvollisuudesta... kommentoi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntyny
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyyntyny

Vieras
Kävin sossussa tänään, oma virkailija oli varattu niin menin sit toisen luokse. Tämä toinen meni mun virkailijan ovelle ja sanoi "ootko varattu", kuulin vastauksen "joo, on asiakas, mutta mitäs asiaa", no sit tämä toinen virkailija sanoi "eiku täällä olis tämä sun alueeseen kuuluva toimeentulotuen hakija, meikäläisen maija, sillä olis muutama kysymys" ja tämän jälkeen sossu tuli vaihtamaan muutaman sanan mun luokse.

Mutta pointti on se, että saako ne tuolleen möläyttää mun nimen toisen asiakkaan kuullen? Tiedä vaikka se toinen asiakas (jota en nähnyt) olis ollut mun tuttu niin nyt se sai tietää, että mä käyn sossussa hakemassa toimeentulotukea... enkä tod. halua kenenkään tietävän tästä huonosta rahatilanteestani. :(

[QUOTE="vieras";27002751]No ei varmaan sais möläytellä, mutta eikö siellä teidän sossussa ole odotushuonetta, jossa voisit myös jäädä kiinni asiakkuudestas? :D[/QUOTE]

Hyvä pointti. Pitäisi varmaan käydä sossussa vain jätesäkkiin pukeutuneena, ettei kukaan tunne.

[QUOTE="vieras";27002751]No ei varmaan sais möläytellä, mutta eikö siellä teidän sossussa ole odotushuonetta, jossa voisit myös jäädä kiinni asiakkuudestas? :D[/QUOTE]

Joo, toki on odotushuone mutta tuo nimen möläytys oli mun mielestä eri asia kuin kasvotusten tapaaminen odotushuoneessa... sit olis molemmat paljastunut toisilleen, mutta nyt tuo jota en nähnyt on oinu olla mun kaveri, se ei paljastunut mulle mutta mä paljastuin sille... ja mun nimi on sen verran harvinainen (ei siis maija meikäläinen) että ei ole toista saman nimistä olemassa, joten joka tunnistaa sen nimen niin tuntee minut.

No meidän paikkakunnalla asiakkaat istuvat odotushuoneessa, ja työntekijät tulevat sitten huutelemaan nimeltä odotushuoneeseen. Odotushuone on yhteinen maahanmuuttajapuolen, lapsiperhe-puolen, lastenvalvojan, ja perus-sossun kanssa, eli siellä istutaan kaikki samassa sumpussa. Myös jo ilmoittautuessa ei voii asioitaan oikein sillä tavalla selostaa, etteikö jokainen halukas niitä kuulisi. Mutta mitäpä sitä häpeämään, jollain tapaa new on samassa veneessä ne toisetkin asiakkaat. Meillä ei pääsisi edes oville koputtelemaan kun käytävät työntekijöiden huoneisiin on turvallisuus-syistä lukittu.

Jos kuitenkin käyt ilmaista rahaa hakemassa sossusta niin turha mitään vaatimuksia esittää. Sitä paitsi mitään valheellistahan ei ole tullut ilmi. Jos mä en halua että kukaan näkee kun käyn Lidlissä ruokaostoksilla niin sitten en ikinä Lidliin mene ja hoidan ostokset vain Stockmannilta.

Ihan oikeasti.

Milloin sossulla on muka ollut vaitiolovelvollisuus? Eihän se ole mikään terveydenhuollon viranomainen!
Sossun päätöksetkin, silloin kun ne tehdään lautakunnissa ovat julkisia ja siellä on kaikki tiedot kaikkien nähtävänä. Eikö sossu ole julkinen eläin?

Ihan oikeasti.

Milloin sossulla on muka ollut vaitiolovelvollisuus? Eihän se ole mikään terveydenhuollon viranomainen!
Sossun päätöksetkin, silloin kun ne tehdään lautakunnissa ovat julkisia ja siellä on kaikki tiedot kaikkien nähtävänä. Eikö sossu ole julkinen eläin?

Ai väitätkö että lastensuojelulliset esim. huostaanotot ja muut päätökset ovat ihan julkista tietoa? Että kuka tahansa pääsee niihin käsiksi? Eiköhän nuo ole aika salaista tietoa. Ja luulis, että sen verran "hienotunteisia" olisivat ettei tarviis toisten nimiä möläytellä... mutta antaa olla, tehty mikä tehty.

Yhteistyössä