Sossulta piiloon

  • Viestiketjun aloittaja harmillista
  • Ensimmäinen viesti
harmillista
Olen piiiiiiitkäaikaistyötön.
Minulle on myönnetty pankista ns. käänteinen asuntolaina. 300 euroa kuukaudessa viideksi vuodeksi. Millä konstilla saisin pimitettyä tämän sossulta ? Pitäisikö ottaa uusi tili toiseen pankkiin mutta säilyttää entinen. Kaikki tilit pitää kuitenkin ilmoittaa. Mikä neuvoksi ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmillista:
Olen piiiiiiitkäaikaistyötön.
Minulle on myönnetty pankista ns. käänteinen asuntolaina. 300 euroa kuukaudessa viideksi vuodeksi. Millä konstilla saisin pimitettyä tämän sossulta ? Pitäisikö ottaa uusi tili toiseen pankkiin mutta säilyttää entinen. Kaikki tilit pitää kuitenkin ilmoittaa. Mikä neuvoksi ?
Miten pitkäaikaistyöttömänä saa tollaista lainaa? :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmillista:
Olen piiiiiiitkäaikaistyötön.
Minulle on myönnetty pankista ns. käänteinen asuntolaina. 300 euroa kuukaudessa viideksi vuodeksi. Millä konstilla saisin pimitettyä tämän sossulta ? Pitäisikö ottaa uusi tili toiseen pankkiin mutta säilyttää entinen. Kaikki tilit pitää kuitenkin ilmoittaa. Mikä neuvoksi ?
Ei onnistu. Kiinni jäät joka tapauksessa ja sit oot parhaimmillaan linnassa. En suosittele.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja harmillista:
Olen piiiiiiitkäaikaistyötön.
Minulle on myönnetty pankista ns. käänteinen asuntolaina. 300 euroa kuukaudessa viideksi vuodeksi. Millä konstilla saisin pimitettyä tämän sossulta ? Pitäisikö ottaa uusi tili toiseen pankkiin mutta säilyttää entinen. Kaikki tilit pitää kuitenkin ilmoittaa. Mikä neuvoksi ?
Miten pitkäaikaistyöttömänä saa tollaista lainaa? :eek:
Käänteinen asuntolaina tarkoittaa sitä, että saat asuntoa vastaan rahaa tietyn summan kuussa. Saat asua asunnossa mutta lopulta pankki omistaa asuntosi. Eli tavallaan myyt asuntosi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mikä on käänteinen asuntolaina?
Pankki ostaa asunnon maksaen siitä vähitellen. Myyjä saa asua siinä, mutta saa käyttövaroja. Lähinnä tarkoitettu vanhuksille, että voivat nauttia omaisuudestaan elinaikana - voi olla yllätys perijöille, ettei perintöä olekaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja harmillista:
Olen piiiiiiitkäaikaistyötön.
Minulle on myönnetty pankista ns. käänteinen asuntolaina. 300 euroa kuukaudessa viideksi vuodeksi. Millä konstilla saisin pimitettyä tämän sossulta ? Pitäisikö ottaa uusi tili toiseen pankkiin mutta säilyttää entinen. Kaikki tilit pitää kuitenkin ilmoittaa. Mikä neuvoksi ?
Miten pitkäaikaistyöttömänä saa tollaista lainaa? :eek:
Käänteinen asuntolaina tarkoittaa sitä, että saat asuntoa vastaan rahaa tietyn summan kuussa. Saat asua asunnossa mutta lopulta pankki omistaa asuntosi. Eli tavallaan myyt asuntosi.
miks mä kuulen tästä vasta nyt?! :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mikä on käänteinen asuntolaina?
Pankki ostaa asunnon maksaen siitä vähitellen. Myyjä saa asua siinä, mutta saa käyttövaroja. Lähinnä tarkoitettu vanhuksille, että voivat nauttia omaisuudestaan elinaikana - voi olla yllätys perijöille, ettei perintöä olekaan.
<Mitäs järkeä tuossa on :xmas:
Myisi sitten kerralla pois ja saisi kunnon hinnan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mikä on käänteinen asuntolaina?
Pankki ostaa asunnon maksaen siitä vähitellen. Myyjä saa asua siinä, mutta saa käyttövaroja. Lähinnä tarkoitettu vanhuksille, että voivat nauttia omaisuudestaan elinaikana - voi olla yllätys perijöille, ettei perintöä olekaan.
<Mitäs järkeä tuossa on :xmas:
Myisi sitten kerralla pois ja saisi kunnon hinnan.
No jos haluaa asua omassa kodissaan loppuelämänsä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mikä on käänteinen asuntolaina?
Pankki ostaa asunnon maksaen siitä vähitellen. Myyjä saa asua siinä, mutta saa käyttövaroja. Lähinnä tarkoitettu vanhuksille, että voivat nauttia omaisuudestaan elinaikana - voi olla yllätys perijöille, ettei perintöä olekaan.
<Mitäs järkeä tuossa on :xmas:
Myisi sitten kerralla pois ja saisi kunnon hinnan.
Mutta jossain sitä kuitenkin pitäisi asua. Tuossa pysyy entinen koti omassa käytössä, mutta on myös käyttövaroja törsätä. Juuri vanhuksille ihanteellinen vaihtoehto.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mikä on käänteinen asuntolaina?
Pankki ostaa asunnon maksaen siitä vähitellen. Myyjä saa asua siinä, mutta saa käyttövaroja. Lähinnä tarkoitettu vanhuksille, että voivat nauttia omaisuudestaan elinaikana - voi olla yllätys perijöille, ettei perintöä olekaan.
<Mitäs järkeä tuossa on :xmas:
Myisi sitten kerralla pois ja saisi kunnon hinnan.
Saat asua omassa asunnossasi ja samalla viettää mukavaa elämää. Tämähän on siis alunperin tarkoitettu eläkeläisille ajatuksella, että miksi he eivät itse nauttisi työnsä tuloksista perijöiden sijaan.
 
just joo
Onpa hienoa että sosiaalihuijareita ja sosiaalipummeja on. heidän takiaan sitten kiristetään ja nipistetään ja viedään ne vähätkin etuudet, ja tämä ei suinkaan osu heidänkaltaistensa itsensä nilkkaan vaan tekee elämän niukaksi ja hankalaksi meille tavallisille, työssäkäyville, rehellisille, jotka joskus ehkä tarvitsisimme jotain sosiaalietuutta väliaikaisesti.

Eräs tapaus on, kun äiti on vuoden ajan nostanut lapsilisiä, vaikkei lapsi oikeasti ole hänen luonaan edes asunut. Kirjoilla on, mutta ei asu siellä. Kela eri usko isää, jonka luona lapsi asuu, koska muuttoa ei ole virallisesti vahvistettu, vaan maksaa lapsilisät äidille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Onpa hienoa että sosiaalihuijareita ja sosiaalipummeja on. heidän takiaan sitten kiristetään ja nipistetään ja viedään ne vähätkin etuudet, ja tämä ei suinkaan osu heidänkaltaistensa itsensä nilkkaan vaan tekee elämän niukaksi ja hankalaksi meille tavallisille, työssäkäyville, rehellisille, jotka joskus ehkä tarvitsisimme jotain sosiaalietuutta väliaikaisesti.

Eräs tapaus on, kun äiti on vuoden ajan nostanut lapsilisiä, vaikkei lapsi oikeasti ole hänen luonaan edes asunut. Kirjoilla on, mutta ei asu siellä. Kela eri usko isää, jonka luona lapsi asuu, koska muuttoa ei ole virallisesti vahvistettu, vaan maksaa lapsilisät äidille.
Nostan minäkin lapsilisät vaikka yksi lapsi asuukin väliaikaisesti isän luona. Maksan sitten isälle.
 
tossuliini
Niinpä ja toiset jotka todella tarvitsisivat sossusta apua niin sitä ei saa sossu kieroilee minkä ehtii ettei tarttis antaa. Mä kuulin tässä toissapäivänä että eräs nainen joka käy kans hakemassa ruokakasseja niin sossu maksaa hälle reissuja yms. Oli nytkin ollut Tallinnassa ja kehui kuinka osti sitä ja tätä plää... Arvatkaa vaan ettei yhtään ottanut päähän? |O Ite jos menisin johonkin kysymään edes harkinnanvaraista niin ei sitä tipu mutta kyllä sieltä kaiken maailman hanttipulit saa rahaa reissuihinsa, on se niin väärin. :(
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Käänteinen asuntolaina on yleinen esim. Yhdysvalloissa. Jännää, että se on nyt Suomessakin jo tarjolla, mutta eipä se taida olla kovinkaan yleistä täällä vielä.
Olen kuullut sen olemassaolosta Suomessa jo ainakin kymmenen vuotta sitten. Jotenkin vain sapettaa, että ensin ihmiset käyttävät vuosikymmeniä talonsa maksamiseen ja maksavat runsaat korot pankille. Vähän aikaa ovat ainoat omistajat ja sitten kiinnittävät talonsa ja taas pankki saa talon itselleen. Ja niinä välivuosina irti pankista täytyy kustantaa suuret remontit.

Hullun hommaa tuo omistusasuminen! Moni vanhus ei edes tiedä, mitä allekirjoittaa tuohon suostuessaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Niinpä ja toiset jotka todella tarvitsisivat sossusta apua niin sitä ei saa sossu kieroilee minkä ehtii ettei tarttis antaa. Mä kuulin tässä toissapäivänä että eräs nainen joka käy kans hakemassa ruokakasseja niin sossu maksaa hälle reissuja yms. Oli nytkin ollut Tallinnassa ja kehui kuinka osti sitä ja tätä plää... Arvatkaa vaan ettei yhtään ottanut päähän? |O Ite jos menisin johonkin kysymään edes harkinnanvaraista niin ei sitä tipu mutta kyllä sieltä kaiken maailman hanttipulit saa rahaa reissuihinsa, on se niin väärin. :(
Näinhän se on. Mulla tuttuja, jotka on narkkareita ja niin sitä haetaan asuntoon UUDET kalusteet kaupasta kun niin pal pitää TUKEA sitä raitistumista... Sit ne kalusteet myydään ja ostetaan huumeita ja sit taas "lopetetaan" ja sama show taas. Ja mitä paskasemmissa vaatteissa ja kauheemmassa kunnossa on mukulat niin sitä enempi saat rahaa. Mitä varmemmin näytät siltä, että kaikki rahat menee päihteisiin sitä enempi sitä saat....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Käänteinen asuntolaina on yleinen esim. Yhdysvalloissa. Jännää, että se on nyt Suomessakin jo tarjolla, mutta eipä se taida olla kovinkaan yleistä täällä vielä.
Olen kuullut sen olemassaolosta Suomessa jo ainakin kymmenen vuotta sitten. Jotenkin vain sapettaa, että ensin ihmiset käyttävät vuosikymmeniä talonsa maksamiseen ja maksavat runsaat korot pankille. Vähän aikaa ovat ainoat omistajat ja sitten kiinnittävät talonsa ja taas pankki saa talon itselleen. Ja niinä välivuosina irti pankista täytyy kustantaa suuret remontit.

Hullun hommaa tuo omistusasuminen! Moni vanhus ei edes tiedä, mitä allekirjoittaa tuohon suostuessaan.
Ahaa. Niin, hyötyähän siitä pitää pankillekin olla, eiväthän ne muuten tällaiseen järjestelyyn lähtisi. Kovin suuresti käänteistä asuntolainaa ei kuitenkaan ole markkinoitu, mistähän johtuu?
 
tossuliini
Tekis mieli kyllä aukasta suunsa tänään kun menen taas hakemaan sitä ruokakassia mutta taidan pitää mölyt mahassani. Se on sen näkönen muija että päälle se hyökkää vaikka siltä kysyisi mitä tahansa. Sillä on kuulemma pari kersaa, niin kuulin toissapäivänä kun yhen rouvan kans sieltä lähettiin niin tää rouva kerto mulle siitä. Onhan mullakin lapsi tässä kotona ja silti joudun kaikki kustantamaan itse. Jos menisin sossuun kyselee jotain tukia niin sanoisivat heti että vaihda halvempaan asuntoon. Mutta täällä rupeaa kaksiotkin olemaan jo lähes kolmion hinnoissa ne vuokrat joten se on plus miinus nolla vaikka pienempään vaihtaisikin. Ja sitäpaitsi tää on halvempi kuin kaupungin kolmiot vuokristaan vaikka tässä on yli 20 neliötä enemmän kun siinä missä rivareilla asuttiin kolmiossa.
Tänä kesänä ei sossu järjestänyt ilmaismatkoja, mulle vaan sanottiin sossussa kun kävin kysymässä että hae tuettua lomaa. Viime kesänä käytiin Ähtärin Eläinpuistossa. Normaali sossu ei maksanut sitä vaan se toinen puoli.
 

Yhteistyössä