Sossu taas naurattaa.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Yritin hakea täydentävää toimeentulotukea sairaalakuluihin ja lääkkeisiin. Mutta vastaus kieltävä. Mutta samalla sanovat, että pitäisi tehdä vähemmän töitä etten uupuisi kokonaan, he tulevat vastaan toimeentulotukena loput mitä tarvii palkan jälkeen. Tuskin mitään sais.. Nytki menee kaikki raha pakolliseen ja lapsille vaatteet kirpparilta. Pyöräki pitäis lapselle hommata. Itselle tuskin tarvii mitään edes haaveilla ostavansa.
 
vierailija
Mutta arvaa mitä. Samaan aikaan somalit ja "irakit" saavat rahaa sen mitä ehtivät pyytää. Sossuilla ei ole mitään rajaa minkä mukaan antavat, ei mitään pakotettuja sääntöjä, vaan saavat itse päättää antavatko vai eivät. Kantasuomalaisten kanssa pitää säästää että budjetti saadaan riittämään somalien polkupyöriin ja uusiin lakanoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
vierailija
Täällä ei ole niinkään maahanmuuttajia (eikä minulla ole mikään heitä vastaan kunha osaavat olla nätisti) mutta täällä on mustilaisia ja juoppoja joita huusataan ja paapotaan. Hassua on se, että kun oltiin ls asiakkaita(tein itse meistä ennaltaehkäisevän ls ilmon) saatiin rahaa melkein pyytämättä, mutta nyt ei mitään vaikka kuinka itket. Olisi minulla muutakin käyttöä ollut niille 1300€ mikä on mennyt tänä vuonna lääkkeisiin, sairaalamaksuihin, ambulanssa ja kelataksi omavastuisiin.
 
vierailija
Mutta arvaa mitä. Samaan aikaan somalit ja "irakit" saavat rahaa sen mitä ehtivät pyytää. Sossuilla ei ole mitään rajaa minkä mukaan antavat, ei mitään pakotettuja sääntöjä, vaan saavat itse päättää antavatko vai eivät. Kantasuomalaisten kanssa pitää säästää että budjetti saadaan riittämään somalien polkupyöriin ja uusiin lakanoihin.
Jep! Me teemme työn,että mamuilla olisi asiat hyvin.SUOMALAISILLA EI ENÄÄ MITÄÄN OIKEUKSIA SUOMEN SOSSUSSA.PRKLE!ALAS TUNARIHALLITUS!!!!!
 
Yritin hakea täydentävää toimeentulotukea sairaalakuluihin ja lääkkeisiin. Mutta vastaus kieltävä. Mutta samalla sanovat, että pitäisi tehdä vähemmän töitä etten uupuisi kokonaan, he tulevat vastaan toimeentulotukena loput mitä tarvii palkan jälkeen. Tuskin mitään sais.. Nytki menee kaikki raha pakolliseen ja lapsille vaatteet kirpparilta. Pyöräki pitäis lapselle hommata. Itselle tuskin tarvii mitään edes haaveilla ostavansa.
Eli siis sulle pitäisi jäädä palkan ja tukien jälkeen yli 2200 käteen kuussa, kun et kerran ollut oikeutettu tähän täydentävään tukeen...

Vai miten se menikään... oliko Suomalaisilla sittenkään samat tuet kuin ei niin suomalaisilla?
 
tsippadappa
Mun muistaakseni netissä pyörii juurikin tällä hetkellä maahanmuuttajan saama toimeentulotukipäätös, josta käy selväksi, että kaikenkaikkiaan hän saa käyttöönsä rahaa 2200 euroa kuukaudessa tukien muodossa. Olikohan sillä muistaakseni kolme lasta...
Pitäis varmaan mennä heidän kotimaahansa, värjätä naama paskalla ja koettaa takas naama mustana tulla pakolaiseksi suomeen. Sais kivasti rahaa.
 
vierailija
Mun muistaakseni netissä pyörii juurikin tällä hetkellä maahanmuuttajan saama toimeentulotukipäätös, josta käy selväksi, että kaikenkaikkiaan hän saa käyttöönsä rahaa 2200 euroa kuukaudessa tukien muodossa. Olikohan sillä muistaakseni kolme lasta...
No just. Ethän sä tollasen jutun perusteella voi tollasia päätelmiä tehdä, kun et edes tiedä ap:n perkeen kokoa, ikiä, asuinpaikkaa yms yms yms. No, enpä sulta asiallista kommenttia osannutkaan odottaa.
 
Mitä huono osaisia noi muka on??? Maanviljelijöillä olis oikeesti mistä ottaa mut kun maaseudulla pitää saada asua.
en tiedä keitä sun "noi" on mutta tarkoitin esim. vanhuksia, eläkeläisiä, vammaisia, pitkäaikaistyöttömiä, yh-äitejä, pätkätyöläisiä ja nollasopimuslaisia, sairaita joilla ei varaa hoitaa itseään. kasvavaa määrää työttömiä. joilta koko ajan leikataan.
 
vierailija
Kuulutko sinä köyhiin?


EU:n määrittelemä köyhyysraja on Suomessa laskettu olevan 1 166 euroa kuukaudessa yhden hengen taloudessa. Alle tämän saavat ovat köyhiä.

"Lisäksi kunnan sosiaalitoimen toiminta voi olla niin nihkeää ja ylimielistä, ettei sinne haluta mennä edes hädän hetkellä tai toimeentulotuet hylätään automaattisesti, vaikka hakisi tarveharkintaista sosiaalitukea.


Pikku kunnissa ihmiset eivät samalla tavalla uskalla kyseenalaistaa toimeentulotukipäätöksiä kunnan hallintorakenteiden vuoksi: samat suvut ja porukat häärivät kaikilla päätöspalleilla ja pelätään, että valittaminen johtaa vain lisävaikeuksiin.

Tilanne on johtanut siihen, että nämä ihmiset ottavat pikavippejä tai jättävät laskunsa maksamatta – molemmissa tapauksissa köyhälle tulee lisäkuluja ja lopulta menetetään yleensä luottotiedot. Tällaisessa kehityksessä ei ole mitään järkeä, mutta aiheesta ei julkisuudessa puhuta juuri koskaan."
 
vierailija
Ai kappas! Sitten minäkin olin koko viime vuoden köyhä, kun en saanut mitään, koska en ollut hakenut työmarkkinatukea. Tililläni oli kyllä sata tonnia ja omistan ihan kivan kämpänkin (siksi en kehtaa yhteiskunnan tukia hakeakaan), mutta ilmeisesti omistukset eivät vaikuta köyhyyden määritelmään, vaan pelkät tulot. Hyvä tietää. Olenkin aina ihmetellyt, millä perusteella Suomessa muka on yhtään köyhää, mutta nyt selvisi sekin -- minäkin olen köyhä noilla perusteilla!
 
vierailija
en tiedä keitä sun "noi" on mutta tarkoitin esim. vanhuksia, eläkeläisiä, vammaisia, pitkäaikaistyöttömiä, yh-äitejä, pätkätyöläisiä ja nollasopimuslaisia, sairaita joilla ei varaa hoitaa itseään. kasvavaa määrää työttömiä. joilta koko ajan leikataan.
Oliko noi sun viimeiset sanat kaksplussalla:alien:
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/226876-ylilaakari-varoittaa-juha-sipilan-suunnitelmasta-pelottavaa-ajatella
 

Yhteistyössä