Sossu kiusasi lapsia ja teki huostaanoton aivan turhaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sikke"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä kuitenkin;30429831:
Mä olen melko varma että kyseessä on ollut kavereiden painostus lähteä tyyliin kaivataan sua ja tuu nyt ei voida elää eikä ole yhtään kivaa jollet sä tule. Sitten se pois jääminen kaikesta siitä mitä ennen oli alkaa vituttamaan liikaa ja sitä lähtee mukaan. Sitten kun sä ajattelet että lapset nukkuu ja kaikki menee niinkun aina niin heti juuri silloin jotain odottamatonta tapahtuu. Mun mielestä silti vaikka kuinka väärin onkin lähteä niin melkoista ylireagointia alkaa porailemaan ovia ja aiheuttaa nukkuville lapsille keskellä yötä ihan kamala paniikki. 4 vuotiaalle on varmastikin opetettu soittamaan äidille ja äidin numero on aina heti saatavilla. Oma moka tietenkin ja tyhmä pää ja vastuutonta ja kaikki haukkuminen ja mielipaha ihan ansaittua. Mä olen aivan varma että kyseinen äitikin oppi tosta koska pahoista mokista oppii ja onneksi ei tässäkään mitään kamalaa päässyt tapahtumaan.

Tässä nyt oli monta asiaa jo pielessä mutta pakko vielä ottaa esille tämä. Miksi 4v pitäisi opettaa soittamaan äidille? Milloin 4v:lle tulee tilanne että täytyy soittaa äidille? Eihän sen ikäistä jätetä edes päiväsaikaan yksin. Vai jätätkö sinä?

Tässä nyt oli monta asiaa jo pielessä mutta pakko vielä ottaa esille tämä. Miksi 4v pitäisi opettaa soittamaan äidille? Milloin 4v:lle tulee tilanne että täytyy soittaa äidille? Eihän sen ikäistä jätetä edes päiväsaikaan yksin. Vai jätätkö sinä?

En mä voi enkä jättäisi enää mutta olen mokannut vähän samalla lailla onneksi ilman että se meni koskaan lasun tietoon. Kenellekään ei käynyt mitenkään mutta kun tajusin niin säikähdin pahasti.

Mun mielestä lapset on hyvä opettaa soittamaan äidille heti kun ne voi sen oppia. Täydellisillä äideillä ei koskaan ole lapset sekuntiakaan yksin tai keskenään mutta niillä on kyllä pakko olla palvelusväkeä.

Mä tunnen yhden äidin joka jätti lapsensa yksin nukkumaan ja lähti baariin. Ja tätä tapahtui useammin ku kerran. Eikä kyse ollut todellakaan siitä et ois kaverit painostanu/houkutellut. Ja kyseinen äiti kuitenkin pääsi ihan vapaasti menemään joka toinen viikonloppu kun lapsi oli isällään, ei vaan riittäny.

Niin on ja niitä jotka imppaa raskaanakin. Sun mielestä ne on varmaan enemmistössä...

No siin ei o mitään väärää jos nelivuotiaalle opettaa hätänumerojen käytön.

Se jos omalla törttöilyllään aiheuttaa nelivuotiaalle tarpeen soittaa on toinen juttu.

Kaverille tos kolkytä vuotta sitten kävi siten, et naisystävänsä petti ja jätti ja kaveri palkitsi ittensä melko rankalla juomisella. Jonka päätteeksi hän hyppäsi autoonsa. Ajo ei kestänyt kovin pitkään kun se päättyi virkavallan toimesta. Isot sakot ja kortti puoli vuotta pyykkinarulla.
Jokunen viikko tapahtuman jälkeen kaveri sanoi mulle, että jos hän tietäis kuka poliisit soitti, niin lounas olis vähintä mitä hän kiitoksen lisäksi voisi tarjota. Että hänet ehdittiin pysäyttää ennenkuin mitään ikävää ehti sattua.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä kuitenkin;30430044:
Mä yritän saada teitä ymmärtämään tällästen tapahtumien taustoja.
nuoruuden ajattelemattomuutta ja sen takia olis hyvä ymmärtää

Vittu mitä paskaa. Ei tuollaisessa toiminnassa ole mitään ymmärrettävää, piste.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä kuitenkin;30429896:
Ei kukaan sentään noin ajattele. Äitihän voi olla hyvä äiti kaikesta huolimatta ja yritin selittää minkä takia tälläsiä tapahtuu. Mun mielestä vastuuta on myös kavereilla vaikka ne ei joudu vastuuseen ja bla bla ja jos olet kaveri jonkun äidin kanssa niin älä painosta ja houkuttele äitiä lähtemään.

Itsehän sitä valinnan tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä kuitenkin;30430204:
En mä voi enkä jättäisi enää mutta olen mokannut vähän samalla lailla onneksi ilman että se meni koskaan lasun tietoon. Kenellekään ei käynyt mitenkään mutta kun tajusin niin säikähdin pahasti.

Mun mielestä lapset on hyvä opettaa soittamaan äidille heti kun ne voi sen oppia. Täydellisillä äideillä ei koskaan ole lapset sekuntiakaan yksin tai keskenään mutta niillä on kyllä pakko olla palvelusväkeä.

Täydellisiä äitejä ei taida olla, mutta vastuuntuntoisia kuitenkin on. Eikä noin pieniä vaan jätetä yksin. Jos ei lapsenvahtia saa, niin sitten muksut mukaan. Ja sinne baariin kun ei ole mikään pakko mennä, niin eipä sellaisia tilanteita oikein voi tulla, että olisi pakko jättää lapset yksin kotiin.
Itse olet siis "mokannut" vähän samalla lailla. Mikä on vähän samalla lailla? Lähdit baariin ja muistit parin tunnin jälkeen, että ai niin, mullahan on pari pientä lasta kotona keskenään? Ja sen kun tajusit, säikähdit pahasti?

Yhteistyössä