soskun avustus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedoton

Vieras
On saatu kahden kuukauden ajan toimeentulotukea. Kysyin astianpesukoneeseen avustusta ja saatiin 350?. Nyt mies kävi hammaslääkärin tarkastuksessa ja sai kustannusarvion, melkein 2000?, omavastuu yksityisellä. Voiko/ilkeänkö enää tuohon pyytää? Omalla rahalla ei ole mahdollisuutta kustantaa. Mies on työttömänä ja minä pitkällä sairaslomalla.

Siis ei ole totta. Saitte astianpesukoneeseen avustusta. Kai tämä on provo. Minulla on kaveri, joilla viiden hengen perhe eivätkä raaski ostaa astianpesukonetta, kun ei rahaa kovin ole tuollaiseen. Antaiskohan sosku heille rahaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 11:44 vieras kirjoitti:
Siis ei ole totta. Saitte astianpesukoneeseen avustusta. Kai tämä on provo. Minulla on kaveri, joilla viiden hengen perhe eivätkä raaski ostaa astianpesukonetta, kun ei rahaa kovin ole tuollaiseen. Antaiskohan sosku heille rahaa.

Ei ole provo. Tuo ei ollu sellainen päätös jonka olisivat tehneet heti vaan piti kysyä esimieheltä. päätös kun tuli niin siinä luki että perheenjaksamisen takia avustetaan. Meillä kuusi henkinen perhe ja minä pitkällä sairaslomalla kun olin autokolarissa. Eli tilanteen mukaan kuulemma avustavat.

Sen olen tiennyt, että pyykinpesukoneeseen saa avustusta jos taloyhtiössä ei ole konetta. Mutta astianpesukone... :whistle: Pitäisköhän mun koittaa pyytää ja sanoa, että kädet eivät kestä tiskaamista? Iho kun oikeasti hirveän kuiva. Mutta taitaisivat vain käskeä ostamaan hanskat tiskaamista varten :xmas:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 11:44 vieras kirjoitti:

Sekin tuntuu olevan vähän työntekijöistä kiinni,sosiaali toimiston vuosittaisesta budjetista ja asiakkaiden määrästä ja asiakkaiden tarpeiden määrästä.
Tiedän yhden äidin saaneen rahat pehmennykseen/permanenttiin,kun hiukset oheni niin paljon imetyksen aikana.
Itse sain pesukoneeseen vaikka meillä oli samassa talossa ilmainen pesula,mutta siellä oli niin kauheat jonot aina ja vauva teki paljon pyykkiä.
Vähän epäreilusti ne noita joskus jakaa...
Mutta hampaiden korjauttamiseen vasmasti saa kaikki jos perheen tulot todella pienet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:05 homelitoosa kirjoitti:
tyhmänä kyselen... miksi pitää mennä yksityiselle? eikö terveyskeskuksen hammaslääkäri hoida jos on hätä. (tai jos ei ole hätä, niin onko ne hampaat pakko laittaa juuri nyt?)

tk:n on ½-v jono pelkkään tarkastukseenkin. Ja hammaslääkäri pelko niin kova että löydettiin yksityiseltä "pelko"lääkäri. soitin soskuun ja kysyin niin voivat laittaa kusannusarvion tk:lle ja voivat myöntää sen summan mitä tulisi maksamaan tk:ssa. eli jouduttais maksamaan tk:n ja yksityisen erotus. Jos se ei kamalia summia ole niin teemme sitten.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:21 tiedoton kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:05 homelitoosa kirjoitti:
tyhmänä kyselen... miksi pitää mennä yksityiselle? eikö terveyskeskuksen hammaslääkäri hoida jos on hätä. (tai jos ei ole hätä, niin onko ne hampaat pakko laittaa juuri nyt?)

tk:n on ½-v jono pelkkään tarkastukseenkin. Ja hammaslääkäri pelko niin kova että löydettiin yksityiseltä "pelko"lääkäri. soitin soskuun ja kysyin niin voivat laittaa kusannusarvion tk:lle ja voivat myöntää sen summan mitä tulisi maksamaan tk:ssa. eli jouduttais maksamaan tk:n ja yksityisen erotus. Jos se ei kamalia summia ole niin teemme sitten.
Täälläkin aivan hirveät jonot tk-hammaslääkärille. Ja kun tosiaan välillä on vain yksi hammaslääkäri.

Mä saan aikoja kyllä, kun hoito on jäänyt kesken vuodesta 2004.

Yhteistyössä