Sosionomiopiskelua.. kellään tietoa?

  • Viestiketjun aloittaja Pumbuliini
  • Ensimmäinen viesti
Pumbuliini
Elikkä tarkootus olis (ehkä) sosionomikoulutukseen hakeutua, mahdollisesti jo nyt keväällä tai sitten vasta syksyllä. Olisko kellään uutta tietoa koulutuksesta, pääsykokeista, käytännön opiskelusta jnejnejne. Kun kaik keskustelut mitä löytyy tuntuu olevan vuosilta 2004-2008... Että joskos jollaan olis uudempaa tietoa. Toki vanhempikin tieto käy, tuskin suurempaa muutosta on tapahtunut (paitti ehkä korkeintaan pääsykokeissa).

Tän hetken tarkotuksena olis Turun AMKiin hakea ja lapsiin painottua (ja tod.näk. myös lastentarhanopettajan pätevyys hankkia), että jos jollain näistä vielä yksityiskohtasempaa tietoa olis niin kiitollinen oisin :) Ihan kaikki tieto ko. koulutuksiin ja alaa kohtaan käy, jos jollain jotain...
 
Moikka!

Minä valmistuin sosionomiksi 2007 jouluna, joten ei ole ihan uusinta tietoa asiasta. Halusin vain kertoa, että olin itse tyytyväinen koulutukseen, suuntauduin varhaiskasvatus- ja perhetyöhön. Olen koulutuksen jälkeen toiminut lastentarhanopettajana (nyt vakipaikka) ja lastenkodissa ohjaajana. Koin saavani tarpeellisen tiedon ja taidon koulutuksen aikana näihin tehtäviin. Työllisyystilanne on hyvä, olen ollut valmistumisen jälkeen työtön viikon. Hae ihmeessä koulutukseen, jos se vain kiinnostaa, meitä tarvitaan lisää :)
 
Kiitos vastauksestasi! Tarkoitus olis kyllä hakea, toivotaan et pääsis sisälle..
Jos vielä luet tätä ketjua (tai jos jollain muulla tietoa) niin haluatko kertoa millasta lastentarhanopettajan työ noin käytännössä on? Miten eroaa esim. lähihoitajapohjaisesta lastenhoitajan ammatista?
Myös lisää tietoa sosionomin hommista/koulutuksesta ottaisin mielelläni vastaan.
 

Yhteistyössä