Valmistun keväällä aikuislukiosta ja nyt jo mietin mitä lähden seuraavaksi opiskelemaan. Kirjoitan magnan paperit. Minulla on kaksi lasta, vauva ja ekaluokkalainen ja olen ensi keväänä 27 vuotias. Tradenomilla on mahdollisuus ihan hyviin palkkoihin jos vvain saa sopivan työpaikan ja koulutus kestää sen reilut kolme vuotta. Sosionomin koulutus kestää saman verran huonompi palkka mutta varma työllistyminen varsinkin jos hankkii lto pätevyyden. Molemmat alat kiinnostavat yhtä paljon ja molemmissa viihtyisin varmasti, vaikka ovatkin täysin erilaisia.
Kolmantena vaihtoehtona olen innostunut nyt oppi ja aate historiasta mitä voi lukea Oulun yliopistossa. Aihe on erittäin mielenkiintoinen, mutta mikä minusta tulisi? Kestäisi VÄHINTÄÄN se viisi vuotta saada maisterin paperit ulos eikä mikään työpaikka ole varma. Mutta olisi ne maisterin paperit. Minä en tästä enää nuorene ja perhekin pitäisi elättää ei minulla ole aikaa hinkuttaa yliopistossa.
Nuoret! Älkää kuvitelko että on ok tehdä ne lapset ensin ja sitten ehtii vielä opiskella, ei se ole niin.
Kolmantena vaihtoehtona olen innostunut nyt oppi ja aate historiasta mitä voi lukea Oulun yliopistossa. Aihe on erittäin mielenkiintoinen, mutta mikä minusta tulisi? Kestäisi VÄHINTÄÄN se viisi vuotta saada maisterin paperit ulos eikä mikään työpaikka ole varma. Mutta olisi ne maisterin paperit. Minä en tästä enää nuorene ja perhekin pitäisi elättää ei minulla ole aikaa hinkuttaa yliopistossa.
Nuoret! Älkää kuvitelko että on ok tehdä ne lapset ensin ja sitten ehtii vielä opiskella, ei se ole niin.