Sosionomeja paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku-toukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikku-toukka

Vieras
Kiinnostaisi tietää sosionomejen työllistymisestä. Onko hyvin tarjolla työpaikkoja ja millaisissa paikoissa olette työskennelleet? Palkka on ilmeisesti huono koulutukseen nähden?

Mielenterveyspuolella kolmannen sektorin eli järjestökentän projekteissa ja järjestöissä, viimeisin urakka ennen äitiyslomia ~1840 e. Työkokemuksesta jotain lisää, kun oli aloittaessa 3 v. takana.

Alkuperäinen kirjoittaja näin minä:
Sosionomi olen ja lastensuojelualalla työskentelen. Palkka n. 1700e/kk brutto

Itse olen sosiaalikasvattaja koulutukseltani ja työ on lastensuojelulaitoksessa. Meillä alkupalkka on tätä nykyä karvan vaille 2000?/kk, lisäksi tulee vuorolisät. Työpaikka pk-seudulla, yksityisellä työnantajalla. Tiedän, että meillä hyvät palkat verrattuna alan yleiseen palkkaukseen. Mutta nyt lokakuussa on tulossa reilu 3% korotus ja vuoteen 2010 mennessä palkat nousevat n. 12%..

Mitenkäs, oletteko valmistumisen jälkeen olleet työttöminä vai päässeet heti töihin? Sosionomin ammatti kiinnostaisi, mutta vähän mietityttää tuo palkkaus ja työtilanne.

Mulle sattui ehkä hyvä tuuri, mutta soitettiin kotiin kesäloman tuuraajaksi aikoinaan vanhainkotiin heti valmistumisen jälkeen ja siitä saakka olen ollut töissä. Vuoden kuluttua tuosta lomittamisesta olin jo vakituinen kaupungilla ja nyt vain siirtynyt eri tehtäviin lastensuojeluun.

Mitenkäs tietääkö kukaan ylemmästä amk-tutkinnosta? Onko siitä mitään hyötyä ja antaako mitään uusia mahdollisuuksia? kaikki tieto olisi nyt tarpeen! Kiitos jo kaikille vastanneille!

Yhteistyössä