Sosiaalitoimisto ja vuokratakuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HELP!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HELP!!

Vieras
No tilanne on siis tämä. Sain asunnon itselleni ja lapsilleni.
Olen aikaisemmin möhlinyt raha-asiat, eli perkintä löytyy :(
Nyt sitten tarjottiin asunto, ja pitäis maksaa 2670€ takuuvuokraa.
Voiko sossusta saada noin suurta summaa?
Olen siis kotihoidontuella, ja syksyllä menossa töihin. Täältäpäin on todella hankala saada asuntoja. JA tässä nykyisessä ei voi kertakaikkiaan asua..
Haluaisin kuulla kokemuksia! vuokraaja firman täti sano, että kantsii myös pyytää ekan kuun vuokra.. Mutta kehtaanko? Mun mielestä tohon 2670€ summaan kuului se eka vuokrakin :)

Huh, onpas iso takuuvuokra!
Mutta en tosiaan tiedä maksavatko noin paljon. Ehkä saattavat, mutta voivat periä takaisin jossain vaiheessa. Kannattaa ottaa sinne sossuun yhteyttä, varata aika. Koska näissä on yleensä paljon kuntakohtaisia eroja. Mulle ovat kyllä takuuvuokran + eka kuun vuokran maksaneet mutta summa ei ollut edes puolia tuosta.

No, siis nehän antaa jonkun maksusitoomuksen eli periaatteessa raha ei liiku.
Ton asunnon vuokra on joku 800 euroa.
Mun on vaan pakko päästä pois tästä. Tässä on kauheat naapurit. Bilettää, ja riehuu..
Ei tässä lapsien kans oo kiva asua :(

[QUOTE="vieras";22883453]Etkö voisi ajatella hieman edullisempaa asuntoa. Tuohan on todella hirveä vuokra ja olet vielä kotona. Ei tällä hinnalla raha asiasi korjaannu.[/QUOTE]

Pk-seudulta ei saa halvempaa asuntoa. Tässä kaupungin läävässä on 80 euroa vähemmän vuokra. Kyllä mä sen vuokran saan maksettua.
Mutta tohon takuuseen tarviin apua. 800 on kolmiosta NORMAALI täällä.

[QUOTE="vieras";22883504]Rajansa kaikella, niin sossullakin. Niillä on vuokrakatto, jonka ylimenevän osuuden maksat itse.[/QUOTE]

No sitä mä just hain! Mikä se katto mahtaa olla? tietääkö kukaan?
en oo ikinä mitään sieltä halunu. Mutta, siis... jotain sieltä varmaankin saa.
Eikä varmaan tarvii olla mitkään tosi erikoiset syyt muuttaa?

Niin siis tuohon summaan oli laskettu ekan kuun vuokra.
Takuu oli 2kk vuokra. Oon ihan pihalla näiden avustuksien kanssa.
Nyttenkun jäin kotihoidontuelle, tajusin hakea asumistukea. Sitäkin oisin aikasemmin saannu, mutta en opo älyny hakea..

No sitä mä just hain! Mikä se katto mahtaa olla? tietääkö kukaan?
en oo ikinä mitään sieltä halunu. Mutta, siis... jotain sieltä varmaankin saa.
Eikä varmaan tarvii olla mitkään tosi erikoiset syyt muuttaa?
Riippuu siitä, minkä kokonen perhe on ja ehkä kuntakohtaisiakin eroja on. Kysymällä selviää tai katsot paikkakuntasi sos.toimiston nettisivuilta.

[QUOTE="vieras";22883600]Riippuu siitä, minkä kokonen perhe on ja ehkä kuntakohtaisiakin eroja on. Kysymällä selviää tai katsot paikkakuntasi sos.toimiston nettisivuilta.[/QUOTE]

Meitä on minä ja kaksi lasta.
Soitin tänään jo toimistoon, ja huomenna saan puhelinajan. Mutta, oon ihan täpinöissäni tosta uudesta asunnosta.
Halusin vaan jotain kokemuksia tietää :)

Jos sulla on painava syy muuttaa?

Asutko jokun ukon kanssa, jos kämppä on sen nimissä, voit sanoa että ukko heittää sut pihalle ja saat kämpän. parin kk:n päästä ukko muuttaa perässä uuteen.

Jos sulla on painava syy muuttaa?

Asutko jokun ukon kanssa, jos kämppä on sen nimissä, voit sanoa että ukko heittää sut pihalle ja saat kämpän. parin kk:n päästä ukko muuttaa perässä uuteen.

En asu. Seurustelen kyllä lasten isän kanssa. Mutta, muutamista syistä mies asuu omassa asunnossa. JA tähän liittyy työkuviot.

Eikä häirikövä naapuri, ja asunnon todellaa huonokunto ole painava syy?
Niin, ja tässä asunnossa pitää kavuta raput ylös lasten kanssa.
Olen todella huono selkäinen, eli se on oikeesti hankalaa ja raskasta :/

Yhteistyössä