sosiaalisen isän oikeudettomuus +muutakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mieee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mieee

Vieras
tilanne lyhyesti tämä: miesystävällä on edellisestä liitosta 3v biologinen lapsi ja lisäksi ex-vaimon "isätön" lapsi, jolle mies on toiminut 8vuotta isänä, lapsi ei muuta isää tiedä tai tunne. nyt sitten tämä exrouva on evännyt tältä isommalta lapselta isän tapaamiset...ja mikään lakihan ei tässä auta. tuntuu niin pahalta lapsen puolesta, häneltä on viety käytännössä isä, äidin mielivallalla.

toinen juttu on se, että nyt tämä äiti on päättänyt, että kumpikaan lapsista ei saa osallistua isän lähisukulaisen häihin. vaikka heillä on siis yhteishuoltajuus ja tapaamiset sovittu tästä nuoremmasta lapsesta.

onko neuvoja tai kohtalotovereita?

Ei se äiti voi estää osallistumasta kenenkään häihin. Toki, jos lapsi on äidillään häiden aikaan eikä ole ns. tapaamisviikonloppu niin ei ole kai pakko lasta antaa mukaan. Mutta, jos häät ovat isäviikonlopun aikaan niin ei äiti voi estää menemästä.

no ei se voikaan estää periaatteessa, mutta käytännössä voi jollei vaan anna lasta isälle, vaikka onkin tapaamisviikonloppu. eihän sitä väkisinkään voi hakea :/

Ei se äiti voi estää osallistumasta kenenkään häihin. Toki, jos lapsi on äidillään häiden aikaan eikä ole ns. tapaamisviikonloppu niin ei ole kai pakko lasta antaa mukaan. Mutta, jos häät ovat isäviikonlopun aikaan niin ei äiti voi estää menemästä.

Näin.
Tuo tilanne on kyllä kauhea kun äiti ei pysty jättämään omaa katkeruuttaan sivuun edes lasten takia. Tsemppiä paljon teille!

voi kuulkaa, ollaan oltu yhteydessä lastenvalvojaan ja bileistä on itse hääpari kertonut äidille jo aikaa sitten, kun ajateltiin, että siten olisi lasten osallistuminen turvattu...ja aluksi äiti antoikin luvan, mutta pyörsi sen sitten. ei tässä oikein ole mitään tehtävissä. varsinkaan tuon isomman lapsen kohdalta, jolta äiti on nyt päättänyt riistää isän. ei ole mitään lakia, joka suojelisi lapsen oikeuksia tässä asiassa.

voi kuulkaa, ollaan oltu yhteydessä lastenvalvojaan ja bileistä on itse hääpari kertonut äidille jo aikaa sitten, kun ajateltiin, että siten olisi lasten osallistuminen turvattu...ja aluksi äiti antoikin luvan, mutta pyörsi sen sitten. ei tässä oikein ole mitään tehtävissä. varsinkaan tuon isomman lapsen kohdalta, jolta äiti on nyt päättänyt riistää isän. ei ole mitään lakia, joka suojelisi lapsen oikeuksia tässä asiassa.

Paska homma mutta niinhän se on. :(

Eikö lastenvalvoja osannut auttaa? Miten mulla on olo, että lapsia on haettu takas tapaamisista (kun ei ole palautettu) poliisin kanssa.. josko toimis toisinkin päin? Minä kysäisisin kyllä poliisiltakin varmuuden vuoksi vaikkei asia varsinaisesti heille kai kuulu.

Yhteistyössä