Sosiaalinen epäsosiaalinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sosiaalinen erakkoko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sosiaalinen erakkoko?

Vieras
Olen töissä paljon eri ihmisten kanssa tekemisissä (työkaverit, asiakkaat, muut firmat yms) ja tulen kaikkien kanssa hyvin toimeen ja koen helppona ja luontevana hoitaa asioita eri ihmisten kanssa. Olen luonteelta kai kuitenkin jotenkin epäsosiaalinen, että ystäviä ei oikein ole. Eli tulen toimeen "kun on jotain asiaa", mutta henkilökohtaisella tasolla on tosi vaikea tutustua. Muita?

Täällä sama juttu. Asiakaspalvelu työssä olen ja tulen todella hyvin juttuun kaikkien kanssa. Osa asiakkaista odottelee minua koska olen mukava ja ystävällinen. Kehuvat luonnettani.

Mutta kotioloissa perheeni lisäksi ei muita ole. Yksi ystävä mutta hänkin asuu muualla. Nyt vanhempainlomalla isompi lapsi käy kerhoissa yms. En vaan näistä löydä ystävää tai tuttavaa itselleni.

En tiedä johtuuko tämä epäsosiaalisuus juuri työstä. Kun joutuu siellä olemaan sosiaalinen niin kotioloissa ei jaksa eikä kiinnosta

Mä olen samanlainen. Tykkään työstäni ja asiakkaistani ja työkavereistani, mutta en esim. ole vapaa-ajalla tekemisissä työkavereideni kanssa. Juttelen mielelläni esim. lasten kavereiden vanhempien kanssa, mutta en voi heitä kovin läheisiksi tuttaviksikaan kutsua. Minua ei kamalasti tämä haittaa, mutta koska jotenkin oletetaan, että pitäisi olla kaverita ja harrastuksia ja kaikkea, niin lapsia yritän patistaa olemaan kontakteissa koulukavereihin ym. Heissäkin näkyy kyllä omia erakkopiirteitäni...

Tuttu juttu! Yrittäjänä työni on intensiivistä ja moniviikkoista palvelutyötä samojen asiakkaiden kanssa ja tykkään tosi paljon. Suorastaan rakastan asiakaspalvelua ja on ihanaa, jos saan asiakkaat tyytyväisiksi ja lopputulos miellyttää heitä. Jaksan puhua, etsiä materiaalia, jutella asiakkaan omistakin asioista, mutta sitten kotona olen ihan hiljaa. Ajatus lähteä ryhmiin harrastamaan, ylipäätään tavata muita kuin rakkaita ystäviäni tympii, ja kaipaan mökille olemaan täysin yksin. Saatan jäädä sinnekin viikoksi tai kahdeksi olemaan vaan hiljaa. Ja naapurimme eivät taatusti uskoisi, että minussa ylipäätään olisi mitään sosiaalista ja ystävällistä ;)

Työroolini saa joskus yhteistyökumppanit ja asiakkaat pitämään minua läheisempänä kuin heille haluan olla, joten joskus on tullut ikäviä tilanteita jonkun koettaessa omia minua liikaa. Olen hyvin tarkka kehen luotan omissa asioissani.

Mutta olen sinut itseni kanssa. Työni on mkinulle tärkeää ja tarvitsen oman rauhani ladatakseni akkujani.

Yhteistyössä