Sosiaali pummeja!!!!!!

Marsupilami--

Aktiivinen jäsen
24.03.2008
1 433
0
36
Siis voi helvetti!!
Anteeksi kiroamiseni :ashamed:

Selvisipä eilen, mitä "ystävät" meistä ajattelee...
Saatiin kuulla, että meistä puhutaan sosiaali pummeina ja idiootteina kun tehään lisää kunnan elätettäviä :'(

Ihan kuin tässä tilanteessa oltais vapaa ehtoisesti...
Ja miten pahoja elättejä me sitten ollaan, kun ainoa kunnan apu, on sähkölasku?

Voi helvetti että meni itkemiseksi..

noi jotka juoruilee noin harvoin tietää miten asiat todella on. se stoori vaan paisuu ja varsinkin jos niillä ei oo omaa elämää niin ne istuu kotona ja kelaa miten muilla on. ihania "ystäviä" todellakin. :x

Kyllä tosiaankin ovat entisiä ystäviä. Ja sanan tai kaksi saatan sanoa, kun seuraavan kerran kohtaan.
Mikä saa ihmiset vääristelemään noin?
Miksi ei voida kysyä suoraan jos on kysyttävää tai sanottavaa?

En tarkoita tätä nyt pahalla. Onko teillä vahinkolaps(i )a? Koska kyllähän se outoa on, jos tehdään lapsia lisää, vaikkei pysty normilaskuja hoitaan.Tietenki, jos yllättävä känne elämässä sattunu, niin ymmärrän.
Ja kaikella hyvällä kysyn ja kommentoin

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
En tarkoita tätä nyt pahalla. Onko teillä vahinkolaps(i )a? Koska kyllähän se outoa on, jos tehdään lapsia lisää, vaikkei pysty normilaskuja hoitaan.Tietenki, jos yllättävä känne elämässä sattunu, niin ymmärrän.
Ja kaikella hyvällä kysyn ja kommentoin

Ihan nämä ovat suunniteltuja. Tämä viimeisin ei varsinaisesti suunniteltu, mutta vastaan otetaan, ja tilanne silloin ei ollut tällainen, kun plussan tein.

Mies etsii koko ajan töitä, mutta täällä ei vain ole työpaikkoja :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Mitenköhän musta tuntuu, että ne, jotka saavat itse sossusta rahaa, ovat noita pahimpia mollaajia, kun yrittävät omia juttujaan peitellä...

tai sitten ne on ne "pappa betalar"-tyypit.. :whistle:

seuraavan kerran kun töemäät heihin niin anna ymmärtää että olet kuullut mitä he sinusta/teistä puhuvat ja jätä asia siihen.
vaikka nää "ystävät" miten yrittäis selitellä niin anna mennä kuuroille korville.
ei tommosia ihmisiä kukaan ansaitse lähelleen. :hug:

NO mä olen aina ollut avoin kaikkea kohtaan ja ymmärrän kyllä jos joskus sossuun pitää turvautua.
Nyt on alkanut mulla tulemaan kuppi täyteen siinäkin hommassa. Samat peheet vuodesta toiseen asioivat sossun kanssa. Saavat sielä kaikenlaista ja kummallakaan ei halua töihin kun pärjää kotonakin oleskelemalla. Lapsia vaan tulee.
Ja vaikka kyse olisikin ystävästäni asia harmittaa kamalasti.
Me kumpikin miehen kanssa teemme töitä ja makselemme lainaa. Tämä perhe asuu lähestulkoon samankokoisessa asunnossa kun saavat täydet asumistuet ja maksavat siitä vain pienen osan.

Olen hänelle kuitenkin hyvä ystävä vaikka tätä mieltä olenkin.
Tuo on vain yksi osa, heidän elämäänsä ja muut osat ovat ihan kohillaan.

Taas meitä mollataan. Kun pappa vill betala! :D

No joo... käyn mä töissäkin.

T. Kultalusikka

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Mitenköhän musta tuntuu, että ne, jotka saavat itse sossusta rahaa, ovat noita pahimpia mollaajia, kun yrittävät omia juttujaan peitellä...

tai sitten ne on ne "pappa betalar"-tyypit.. :whistle:

On se muuten kumma juttu, että ne perheet jotka turvautuvat sossun palveluihin, tekevät aina kunnon kakaralauma. Sitten ne perheet, jossa vanhemmat käyvät töissä ja sillä tavoin ollaan vastuussa omasta elättämisestä, syntyy harvemmin yli 3 lasta.

En tarkoita tällä sua koska sähän mainitsit, että miehesi on ainakin ollut töissä. Tuli vaan taas mieleen, että katkeruutta se varmasti toisissa aiheuttaa kun lapsia ei voi tehdä niin paljon kun huvittaa kun joutuu ne itse elättämään eikä kehtaa heittäytyä sossun elätettäväksi.

No on munkin mielestä älytöntä, että lapsia tehdään ja niitä ei ole vara sitten kunnolla elättää. Kai sen nyt järjenkin pitäisi sanoa, ettei yhteiskunnan elätettäväksi pitäisi lapsia puskea.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
On se muuten kumma juttu, että ne perheet jotka turvautuvat sossun palveluihin, tekevät aina kunnon kakaralauma. Sitten ne perheet, jossa vanhemmat käyvät töissä ja sillä tavoin ollaan vastuussa omasta elättämisestä, syntyy harvemmin yli 3 lasta.

En tarkoita tällä sua koska sähän mainitsit, että miehesi on ainakin ollut töissä. Tuli vaan taas mieleen, että katkeruutta se varmasti toisissa aiheuttaa kun lapsia ei voi tehdä niin paljon kun huvittaa kun joutuu ne itse elättämään eikä kehtaa heittäytyä sossun elätettäväksi.

Nimenomaan katkeruutta. Tuntuu, että saavat kaiken uudesta pesukoneesta alkaen ja itse joudutaan kaikki ostamaan ja säästämään.
Hän itse sanoi, ettäei kannata mennä töihin kun saa kotona niin paljon tukia ja muuta ettei kannata.
Nimenomaan.

Tosiaan, kun ihmisiltä unohtuu se tosi asia, että tämä on meille pakko tilanne. Tähän asti ollaan omillamme toimeen tultu, ja maksettu kaikki itse..
Mutta se ei ilmeisesti merkitse mitään. Ja juuri lasten takia oli pakko nöyrtyä ja pyytää apua.

Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:

Tosiaan, kun ihmisiltä unohtuu se tosi asia, että tämä on meille pakko tilanne. Tähän asti ollaan omillamme toimeen tultu, ja maksettu kaikki itse..
Mutta se ei ilmeisesti merkitse mitään. Ja juuri lasten takia oli pakko nöyrtyä ja pyytää apua.

Mutta tällä hetkellä olette sosiaalipunneja niin miksi siitä ylipäätään pitäisi suuttua kenellekkään joka niin sanoo.
En mä ainakaan suuttuisi...mutta kukin tyylillään.

Mä inhoan sossupummeja, te ette ole sellaisia. Ota tuo juoruilija kiinni ja kerro että tilanne ei ole niinkuin hän juoruja levittelee. Sossupummit ovat niitä jotka eivät koskaan ole omillaan toimeen tulleet, eivätkä aiokkaan. Usein perheessä on jo monen sukupolven pummi historia. Nyt pää pystyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä inhoan sossupummeja, te ette ole sellaisia. Ota tuo juoruilija kiinni ja kerro että tilanne ei ole niinkuin hän juoruja levittelee. Sossupummit ovat niitä jotka eivät koskaan ole omillaan toimeen tulleet, eivätkä aiokkaan. Usein perheessä on jo monen sukupolven pummi historia. Nyt pää pystyyn.

Kyllä monet yksinhuoltajat menevät mielummin töihin. Tää on kumma keskustelu. Taitaa käydä kateeksi kun leipä riittä 2 viikoksi. Tee ystävän palvelus ja anna työpaikkasi sitä tarvitsevalle. Ainakin minulla on ystävä joka nipin napin tulee toimeen sossun rahoilla. Pitäisikö antaa kuolla nälkään. Saatika ulkomaalaiset perheet jotka tulevat suomeen on hyvä antaa heille hyvä alku elämään.

Yhteistyössä