M
mitähän ajattelin
Vieras
Hain keväällä ja yllätykseseni sain opiskelupaikan YAMK. Nyt aloin miettimään, että mitähän opiskeluista työnohella tulee kun on lapsia ja koti tässä hoidettavana ja työn ja perhe-elämän yhdistäminenkin tuottaa välillä tuskaa. Alkuun mua on kannustettu hakemaan, mutta nyt kun pääsin niin nämä kannustajat eli itsekin eri linjalla YAMK tutkintoa tekevät onkin alkaneet kertoa kuinka rankkaa on opiskella ja kuulemma tämä mihin nyt itse hain on työllistävin. Onko kellään kokemusta tai mitään hyvää kerrottavaa sosiaali- ja terveysalan YAMK opiskeluista? Kuinka monta opintopistettä lukukaudessa olette tehneet ja samalla pysyneet järjissänne? Onkohan paljon ryhmätöitä, joihin pitää löytää yhteistä aikaa muiden opiskelijoiden kanssa, jotka myös todennäköisesti käyvät kolmivuorotöissä samalla? Haluaisin keventää jo heti syksystä alkaen opintoja, mutta ilmeisesti omalle ryhmälle osoitetuille opintojaksoille on osallistuttava eli pakosta joutuu tehdä heti alkuun 15-20op (yksi opintojakso jatkuu joulun yli), vaikka itselleni jäi kuva ennen hakua, että opintoja voi itse ajoittaa ja suunnitella. Ilmeisesti tämä koskeekin vain niitä "vapaasti valittavia" opintojaksoja. Tavoitteena ei ole saada opintoja suoritettua 1,5 vuodessa eikä välttämättä kolmessakaan, koska en halua polttaa itseäni loppuun. Ja kiinnostaakohan ketään sitten jatkossa millä arvosanoilla on tutkinnonsuorittanut? Itse en ole AMK arvosanoja tarvinnut mihinkään, ainoastaan tutkintotodistuksella ja sillä että olen laillistettu sairaanhoitaja on ollut merkitystä.