Soseutettuja keittojuureksia vauvanruokaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ipheijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ipheijaa

Vieras
Tein vauvalle (7kk) sosetta itse; laitoin siihen keitettyä perunaa, jauhelihaa, keitettyä porkkanaa ja keittojuureksia. Nyt vasta kuulin, että keittojuureksiasa on lanttua joka ei ole sopivaa alle yksivuotiaalle nitriittipitoisuutensa takia. Pitääkö mun nyt viskata roskiin tuo valmistamani sose pakasteesta? vai uskallanko syöttää ton satsin ja jatkossa vältän tietysti tuota lanttua? nkohan sitä kuinka paljon määrällisesti edes tuossa soseessa? Kiitos asiallisista vastauksista.

Luulisi, että lantun määrä ei ole kovin suuri valmiissa soseessa. Jos syötät vaikka muuta ruokaa päivän toisella ruualla, ja pidät päivän pari väliä ennenkuin tarjoat nyt tehtyä sosetta seuraavan kerran, jos tosi varovainen haluat olla.

Luulisin että on ihan ok. Minusta näin joskus jonkun muun maan ohjetta missä nuo nitraattipitoiset kasvikset ei edes ollu kokonaan kiellettyjä, pieninä määrinä pitäis olla ok.

syötä vaan, ei siinä niin paljoa sitä oikeesti ole, mun neuvolakortissa lukee 5kk kohalla että aloitettu lanttu sose :D en kyllä omilleni tieten tahtoen sitä valmistaisi mutta kyllä mä sen soseen syöttäisin tossa tapauksessa