soseista, tyhmä kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuuli

Vieras
saako hedelmä- ja marjasoseita antaa niin paljon kuin lapsi vaan haluaa ja jaksaa syödä? Onko 3-4 päivässä liikaa?
Ja jos itse tekisi, niin tehdäänkö pakastemarjoista vai mistä?

Itse en noin paljoa antaisi pelkkää hedelmää tai marjaa. Lisänä kasvissosetta, koska lapsi voi tottua pelkkiin makeisiin makuihin, jolloin kasvikset ei enää maistu. Alussa vaikka kerran hedelmää ja kerran kasvista. Pikkuhiljaa lisäilee sitten ruokailujen määrää, kun myös puurot tulee mukaan. Loppujen lopuksi sitten ruokailujen määrä on sen viisi kertaa päivässä: aamupuuro, lounas, välipala, päivällinen ja iltapuuro.

Minä annan purkin makeaa sosetta päivässä välipalaksi. Minusta se on ihan sopiva määrä. Toki puuron sekaan laitan pari lusikallista hedelmä- tai marjasosetta.

aamupala, lounas, välipala,päivällinen, iltapala. Siinä ne päivän ateriat on.
Jos tuohon väliin vielä syöttää ylimääräistä on happohyökkäys hampaissa jatkuva. Ei lapsi tarvitse ylimääräisiä välipaloja vai haluatko lihavan lapsen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aamupala, lounas, välipala,päivällinen, iltapala. Siinä ne päivän ateriat on.
Jos tuohon väliin vielä syöttää ylimääräistä on happohyökkäys hampaissa jatkuva. Ei lapsi tarvitse ylimääräisiä välipaloja vai haluatko lihavan lapsen?

Olen myös samaa mieltä, ettei ylimääräisiä välipaloja kannata suosia. Minusta on hyvä, että lapsi oppii säännöllisen ateriarytmin heti alusta alkaen.

Yhteistyössä