soseiden puklailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*

Vieras
Mitä tehdä kun kuusikuukautinen vauva puklaa ulos kaiken mitä syö. Vauva syö mielellään eikä sen puoleen ole mitään ongelmaa, mutta kun laitan vauvan lattialle, kääntyy hän mahalleen ja alkaa touhuta lelujen kanssa ja silloin ruuat tulee ulos. Kerrallaan vauva syö n. puoli-yksi pilttipurkillista ja rintamaidot päälle. Olen syönnin päälle pitänyt vauvaa istullaan ja pystyssä ja olkaa vasten, mutta kun toinen haluaa touhuta niin pakkohan on silloin päästää leikkimään...
Pelottaa vaan että vauva ei saa tarpeeksi ravintoa, kun kaikki tulee ulos puklun mukana...

Meilläkin poika oli kova puklaamaan.Pidin aina syönnin jälkeen jonkun aikaa sitterissä,näytin kirjoja ja leluja että viihtyi.Vatsallaan helpommin vielä puklaa kun lattia painaa mahaa ja on vaaka-asennossa.Voisitko kiinteiden jälkeen pitää pienen tauon ennen kuin imetät?Niin mä tein että ehtisi edes vähän ruoka imeytyä.Maidon mentyä vatsaan heti kiinteän perään muuttuu sosekin veteläksi.Kyllä noita pukluja silti paljon tuli vaikka koitti "ennalta ehkäistä"...Väheni huomattavasti pojan täytettyä 10 kk.Nyt ikää vuosi ja vieläkin joskus saattaa juomat tulla yli kun ruuan päälle juo.

Vettä oon antanu soseiden kanssa ja rintamaidon oon antanu sitten noin puoli tuntia syömisen jälkeen ja silti pukluttaa... Pitää varmaan koittaa vaan pitää enempi istullaan.

Meillä rauhoitettiin puolituntinen ruokailun jälkeen.Istuksittiin ja tuumailtiin,luettiin,leikittiin,istuillaan tai sylissä pitkällään.Puklut loppuivat,muutenkin kiva jutustelu hetki vauvan kanssa.

Me saimme ohjeeksi myös pitää vauvaa syönnin jälkeen pystymässä asennossa. Laitoin syönnin jälkeen vauvan sitteriin ja kallistin sitteriä, siten että pääpuoli oli ylempänä. Auttoi todella paljon.

Vasta lähemmäs vuoden ikäisenä nuo puklailut väheni.