Sos. etuuksien veroista osa 120

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmm

Vieras
Kun täällä on näitä veroasioita puitu, niin vielä yksi kysymys.

Meneekö sosiaalietuuksista mitään muita pakollisia maksuja kuin vero? Palkkatulostahan menee kaikenlaisia eläke- ja työttömyysturvamaksuja tms. (en tiedä oikeita nimiä). Maksetaanko näitä myös sosiaalietuuksista, mun tapauksessa äitiys- ja vanhempainrahasta tällä hetkellä? Mikä on muuten kotiäidin eläke- tai työttömyysturva, jos näitä ei makseta?

Ei mene muuta kuin vero. Kotiäidin työttömyys- ja eläketurva on olematon. Nykyisin kyllä hoitovapaallakin kertyy eläkettä muistaakseni n. 500?/kk vastaavan palkkatulon verran. Tietenkin voi sitten itse kerryttää eläkettä jollain yksityisellä työeläkemaksulla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mene muuta kuin vero. Kotiäidin työttömyys- ja eläketurva on olematon. Nykyisin kyllä hoitovapaallakin kertyy eläkettä muistaakseni n. 500?/kk vastaavan palkkatulon verran. Tietenkin voi sitten itse kerryttää eläkettä jollain yksityisellä työeläkemaksulla.

Ok, kiitti. Se selittää miksi mulle jää niin "paljon" nyt käteen. Luulin, että pitäisi mennä muitakin maksuja. Tää on kyllä asia, joka kannattaa mun pitää mielessä.

Yhteistyössä