Sortaako Sauli Niinistö pienituloisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En ole vieläkään päättänyt ketä äänestän.

Sauli Niinistö vaikuttaa mielestäni fiksuimmalta, mutta asiassa on yksi mutta...

Kokoomus on porvaripuolue ja sillä perusteella herää epäilys...
Olen itse hoitoalalla ja tulot jää bruttona reippaasti alle 2000e/kk ja mieheni taas on pienituloinen yksityisyrittäjä.
Teemmekö karhunpalveluksen itsellemme jos annan Saulille ääneni?

Olen jonkin verran katsellut vaalikeskusteluja telkkarista, mutta Saulin kanta pienituloisten elämään on jotenkin jäänyt... tai siis vaikuttaahan se äkkiseltään ihan ok:lta, mutta mikä on totuus?

Minä en äänestä kyseistä ukkoa juuri mainitsemiesi näjökantojen vuoksi. Oikeastaan kukaan ehdokkaista ei tunnu kovin sopivalta, mutta joudun varmaan ihan pakosti ja pitkin hampain äänestämään Paavo V:tä ihan vaan sen vuoksi ettei Haavisto pääsisi kakkoskierrokselle. Haavisto on ainoa ehdokas kenen en missään nimessä halua pääsevän presidentiksi.

En tiedä, mutta Sauli Niinistö sanoi Ylen vaalitentissä (löytyy YleAreenalta, ihan ohjelman lopusta), että perheensisäisen raiskauksen tuomitseminen on hankalaa, ja siksi nämä jutut tulisi kuitata ANTEEKSIPYYNNÖLLÄ!!

Sauli Niinistö on ollut tätä mieltä jo aiemminkin:

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/119324-kova-syytos-tvssa-%E2%80%93-nain-niinisto-todella-sanoi-1451991

http://areena.yle.fi/video/1326311596793

Perheensisäisestä raiskauksesta puhutaan kohdassa 21:50 ja siitä eteenpäin, KATSOKAA! Ja lukekaa myös tuo lehtijuttu.

[QUOTE="nainen";25474325]En tiedä, mutta Sauli Niinistö sanoi Ylen vaalitentissä (löytyy YleAreenalta, ihan ohjelman lopusta), että perheensisäisen raiskauksen tuomitseminen on hankalaa, ja siksi nämä jutut tulisi kuitata ANTEEKSIPYYNNÖLLÄ!!

Kova syytös tv:ssä – näin Niinistö todella sanoi 14.5.1991 — Uusi Suomi

Presidenttitentiss

Perheensisäisestä raiskauksesta puhutaan kohdassa 21:50 ja siitä eteenpäin, KATSOKAA! Ja lukekaa myös tuo lehtijuttu.[/QUOTE]

Äänestän Soinia tai Väyrystä.

Mullakin ehdokas hukassa. Niinistö ois munkin mielestä näin päällisin puolin paras vaihtoehto.
Mietin vain sitä että kuin paljon presidentillä on päätösvaltaa vaikuttaa oikeastaan yhtään mihinkään poliitiikassa? Niinistön kanta Natoon mietityttää kans.

Vaalikoneissa on ollu Soini aina ykkösenä ja en todellakaan sitä aio äänestää.

Siis kokoomushan ajaa nimenomaan yrittäjien asiaa, myös pien-! Yrittäjät ja sijoittajat eivät suinkaan kaikki ole rikkaita, päinvastoin ihan tavallisia ihmisiä jotka yrittävät tienata leipäänsä. Tukea työpaikkojen luojille, niin siitä hyötyvät kaikki.

[QUOTE="nainen";25474325]En tiedä, mutta Sauli Niinistö sanoi Ylen vaalitentissä (löytyy YleAreenalta, ihan ohjelman lopusta), että perheensisäisen raiskauksen tuomitseminen on hankalaa, ja siksi nämä jutut tulisi kuitata ANTEEKSIPYYNNÖLLÄ!!

Presidenttitentiss

Perheensisäisestä raiskauksesta puhutaan kohdassa 21:50 ja siitä eteenpäin, KATSOKAA! Ja lukekaa myös tuo lehtijuttu.[/QUOTE]

Linkittäjä eli Äiti 45 v.?

[QUOTE="vieras";25474351]Mullakin ehdokas hukassa. Niinistö ois munkin mielestä näin päällisin puolin paras vaihtoehto.
Mietin vain sitä että kuin paljon presidentillä on päätösvaltaa vaikuttaa oikeastaan yhtään mihinkään poliitiikassa? Niinistön kanta Natoon mietityttää kans.

Vaalikoneissa on ollu Soini aina ykkösenä ja en todellakaan sitä aio äänestää.[/QUOTE]

Äänestä varmuuden vuoksi sitä ehdokastajota vaalikone sulle viimeisenä tarjoaa!! :D

Niinistö on NATOKANNATTAJA, eli jos itse olet Natoa vastaan, niin äänestä ilmanmuuta Niinistöä!!!!

Presidenttitentiss

Ja kun ihmiset oikeasti vaivautuisivat lukemaan ton jutun kunnolla, niin huomaisivat, että ei Sauli noin ole sanonut.

Ja presidentillä on Suomessa hyvin vähän valtaa. Kyllä se on eduskunta, joka asioista päättää.

KYLLÄ!!! Nimen omaan me ns. keskituloiset, eli nippa nappa 2000 euroo ansaitsevat kärsimme eniten.... meit on kuitenkin suurin osa palkansaajista ja meitä on helppo kyykyttää!!!!

Äänestä varmuuden vuoksi sitä ehdokastajota vaalikone sulle viimeisenä tarjoaa!! :D

Niinistö on NATOKANNATTAJA, eli jos itse olet Natoa vastaan, niin äänestä ilmanmuuta Niinistöä!!!!

Mun mielestä presidentiltä vaaditaan vähän muutakin kuin tietyt mielipiteet asioista. Soini ei ole sellainen että haluaisin hänen edustavan suomea yhtään missään tilanteessa.
Nolouden huippu oli kyllä olla tietämättä Venäjän presidenttiä.

Sitä tässä miettiny et onko presidentin mielipiteillä oikeasti vaikutusta siihen miten asioita Suomessa päätetään. Eikö esim natoon liittymisestä pidetä kansanäänestys jne.

[QUOTE="vieras";25474259]En ole vieläkään päättänyt ketä äänestän.

Sauli Niinistö vaikuttaa mielestäni fiksuimmalta, mutta asiassa on yksi mutta...

Kokoomus on porvaripuolue ja sillä perusteella herää epäilys...
Olen itse hoitoalalla ja tulot jää bruttona reippaasti alle 2000e/kk ja mieheni taas on pienituloinen yksityisyrittäjä.
Teemmekö karhunpalveluksen itsellemme jos annan Saulille ääneni?

Olen jonkin verran katsellut vaalikeskusteluja telkkarista, mutta Saulin kanta pienituloisten elämään on jotenkin jäänyt... tai siis vaikuttaahan se äkkiseltään ihan ok:lta, mutta mikä on totuus?[/QUOTE]

On se nyt sitten vaikeaa tajuta, että pressalla ei ole mitään valtaoikeuksia sisäpolitiikassa.

[QUOTE="vieras";25474419]Mun mielestä presidentiltä vaaditaan vähän muutakin kuin tietyt mielipiteet asioista. Soini ei ole sellainen että haluaisin hänen edustavan suomea yhtään missään tilanteessa.
Nolouden huippu oli kyllä olla tietämättä Venäjän presidenttiä.

Sitä tässä miettiny et onko presidentin mielipiteillä oikeasti vaikutusta siihen miten asioita Suomessa päätetään. Eikö esim natoon liittymisestä pidetä kansanäänestys jne.[/QUOTE]

Ei, natoon liittymisestä EI pidetä kansanäänestystä, se on ihan varma, eihän pidetty euroonkaan liittymisestä kansanäänestystä. Ne jotka äänestivät kyllä EU-kansanäänestyksessä äänestivät tietämättään samalla EU:n liittovaltiokehitykseestä, eurosta ja Natosta.

Millä tavoin arvelet presidentin vaikuttavan tuloihinne?

No tämähän on arvailua, mutta mieleen tulee mm. verotus niin, että suhteessa rikkaat hyötyy pienituloisia enemmän. Ilmaisten terveyskeskus-, kirjasto- yms. palvelujen alasviemistä, hyvien yksityisten rahalla maksettavien palveluiden lisäämistä (joihin vain suurituloisilla olisi varaa), ehkä jopa yksityiskouluja, joihin pääsee rahalla? Ehkäpä myös esim. elintarvikkeiden yms. kaikille pakollisten menojen verotusta nostettaisiin?

Meillä kuitenkin on esim. omakotitalo, joten vuokrien nostaminen ei meihin vaikuttaisi, vaikka se toki epäreilulta noin periaatteessa tuntuisi...

Minusta juuri pienituloiset työssäkäyvät ovat tällä hetkellä melko tiukilla. En tahtoisi, että vielä lisää nipistettäisiin...

[QUOTE="vieras";25474436]Ei, natoon liittymisestä EI pidetä kansanäänestystä, se on ihan varma, eihän pidetty euroonkaan liittymisestä kansanäänestystä. Ne jotka äänestivät kyllä EU-kansanäänestyksessä äänestivät tietämättään samalla EU:n liittovaltiokehitykseestä, eurosta ja Natosta.[/QUOTE]

Ja taas sitä mennään....

[QUOTE="vieras";25474428]On se nyt sitten vaikeaa tajuta, että pressalla ei ole mitään valtaoikeuksia sisäpolitiikassa.[/QUOTE]

Onpas. Presidentti mm nimittää korkeita virkamiehiä ja arvovallaan yrittää vaikuttaa kansalaisten mielipiteisiin.

Antakaapas nyt niitä konkreettisia esimerkkejä, millä tavoin Niinistö sortaa pienituloisia. Antakaa myös niitä esimerkkejä, miten kokoomus sortaa pienituloisia. vahvistamalla Suomen markkina-asemaa, luomalla työpaikkoja, kohottamalla työtä tekevien pärjäämistä ja asennetta työhön, miten? Ymmärrättehän, että yksi puolue tai varsinkaan ihminen ei voi tehdä kaikkea muutosta, eikä kaikkea oikein kaikkien mielestä. Eikä varsinkaan heti.

Mutta ei, äänestäkää niitä kovaan ääneen suutaan soittavia, "pienituloisen ja aidon" ihmisen puolella olevia, niitä ainoita, yksinoikeudella isänmaallisia, jotka haluavat, että kaikilla on tasaisesti yhtä kurjaa.

Yhteistyössä