Sormiruokailusta, help :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiiru

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
14 798
5
38
Miten saan lapseni sormiruokailemaan ilman kakomista ja oksennusta? :O
Miten ihmeessä te olette siinä onnistuneet? Kun annan vaikka omenan-, leivän- tai porkkananpalan vauvalle, hän järsii niillä kahdella torahampaalla siitä palan ja joka kerta yskii ja yskii kunnes oksentaa...ihanaa...Että miten te teette sen? Tai onko nyt mun antimissa jotain vikaa?

Olisko pitänyt heti alottaa? Olen nimittäin tähän asti soseuttanut hedelmät... Niitä maissiraksuja tykkää syödä itse, mutta ei niillä elä :D

Muistelisin et jossain nettikaupassa (oisko ollut ainakin Villiankassa) olen nähnyt semmosia pusseja mihin voi pistää just esim omenanpalan ja lapsi voi siitä pussin läpi järsiä sitä eli ei pääse haukkaamaan isoja paloja. Oli just nimenomaan sormiruokaileville tarkoitettuja

[QUOTE="vieras";22626282]Muistelisin et jossain nettikaupassa (oisko ollut ainakin Villiankassa) olen nähnyt semmosia pusseja mihin voi pistää just esim omenanpalan ja lapsi voi siitä pussin läpi järsiä sitä eli ei pääse haukkaamaan isoja paloja. Oli just nimenomaan sormiruokaileville tarkoitettuja[/QUOTE]

hehe en ole kuullutkaan, käyn katsomassa, kiitos :)

Varmaan tyhmä kysymys, mutta miksi sen lapsen on "pakko" sormiruokailla jos se ei suju?? Siis että miksei voi syödä "normaalia" vauvojen ruokaa, eiköhän tuo pureskelemaan opi aikanaan.. Vai onko tääkin joku muotijuttu taas, on se niin hienoa kun meillä sormiruokaillaan? Ei kaikilla lapsilla ole samanlaisia valmiuksia. Ja ihan hyvässä hengessä kysyn, kun ymmälläni olen.

Mä annoin tolle tosi pehmeitä ja pieniä paloja kun hampaita sai sen kaksi. Ei se osannu mitään leivänpalaa syödä. Leivänmuruja, banaanipaloja,pehmeää pastaa jne...mikä oli helppo mussuttaa. Ohella lusikkaruokaa.

Varmaan tyhmä kysymys, mutta miksi sen lapsen on "pakko" sormiruokailla jos se ei suju?? Siis että miksei voi syödä "normaalia" vauvojen ruokaa, eiköhän tuo pureskelemaan opi aikanaan.. Vai onko tääkin joku muotijuttu taas, on se niin hienoa kun meillä sormiruokaillaan? Ei kaikilla lapsilla ole samanlaisia valmiuksia. Ja ihan hyvässä hengessä kysyn, kun ymmälläni olen.

Mä olen lukenut että se on hyvä kehitykselle :)

Jep, alotettiin siis liian kovilla ruoilla. Kokeilin höyrystettyä kukkakaalia ja meni ku vettä vaan JES kiitos :)
Nyt saa vauvakin hypistellä ruokaa :D
Tuohan söi paremmin ku lusikalla annettua :O

Juurihan tulin kysymään neuvoa :D
Mutta ihan pätemisen vuoksi siis vaan opetellaan, voin sitten oikeen kovaa ylistää paremmuuttani äitinä, tietysti! :)

Omena varsinkin aiheuttaa monia vaaratilanteita ku vasta opetellaan syömään.
Mutta tosiaan pehmeää keitettyä porkkanaa ja perunaa, banaania ja mangoa anna niin eiköhän se ala sujumaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja ärvee;22629011:
Omena varsinkin aiheuttaa monia vaaratilanteita ku vasta opetellaan syömään.
Mutta tosiaan pehmeää keitettyä porkkanaa ja perunaa, banaania ja mangoa anna niin eiköhän se ala sujumaan :)

Kiitos! :) Juu alotettiin liian kovillla ruoilla :)

Yhteistyössä