Sormiruokaa 8kk ikäisille vauvoille. Mikä teillä on pop?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä kaksoset ovat nyt syöneet jonkin aikaa soseiden ja rinnan ohella myös sormiruokaa.
Olen antanut maissia, porkkanan palasia sekä ruisleivästä pieniä nöttöisiä.

Mitäs teillä annetaan? Mietin että saako esim. kukkakaalista sopivan pieniä paloja?
Vähän lyö tyhjää että mitä kaikkea sitä voikaan antaa, pitäisi käydä kirjastosta katsomassa olisko siellä sitä jotain sormiruokailukirjaa. Onko kellään siitä kokemusta?

Kiitos.

Kukkista, parsakaalia, perunaa, banaania on meillä annettu noin 6kk iästä.

Kirjasta ei kokemusta. Ruisleipä tuskin pieninä määrinä on mitenkään vaarallista, ei se suolakaan henkeä vie ;)

Höpö höpö kyllä voi antaa jo leipää, kun määrät on kumminkin niin pieniä. Turha yrittää lietsoa hysteriaa tästäkin asiasta.
Keitettyjä vihanneksia bataattia, broccolia, kuukkakaalia jne. Banaania olen antanut ihan järsittäväksi, imeskelee siitä palasia. Kurkkua ilman kuorta, tomaattia, hedelmiä paloina. Kohta voit antaa jo raejuustoakin.

Mä oon antanut napsittavaksi mitä milloinkin on sattunut isojen ruuasta sopimaan... kurkunpaloja, omenanpaloja, mansikoita, nektariineja, mustikoita, keitettyjä kasviksia/juureksia, maissinaksuja, leivänpaloja, pullaa (!!), ihan mitä vaan. Järsii mitä irti saa, pääasiallinen ruoka tulee soseena.

Mä olen antanut ruisleipää, raakaa porkkanaa, omenaa, banaania, maissinaksuja, kurkkua, mandariinia. Porkkana on ihan in ja banaanista tykkää kanssa, saa siitä pieniä palasiakin jo syötyä, vaikka pääasiassa imeskelee. Porkkanan "raastaa" kahta alahampua vasten :)

Yhteistyössä