Sormiruoka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Karita

Vieras
Lueskelin yhestä Vau`kirjan mukana tulleesta vauvan kehitys-kirjasesta, että sormiruokana voi antaa 8kk vauvalle leivänmuruja. Mitäs mieltä ootte...eikös noissa leivissä oo suolaa, säilöntäaineita ym. vauvalle sopimattomia ainesosia? vai oonko liian tarkka? mitä ootte antanu sormiruuaksi?

Olen antanut mm.pieniä leivänmuruja, maissia, raejuustoa. Leivon vaalean leivän yleensä itse enkä käytä paljoa suolaa mutta en jaksa uskoa että noissa kaupan leivissä niitä lisä- ym aineita on niin paljon että vauvalle murujen syömisestä mitään tulisi.

minä olen tarkka,mutta annan meidän 7 kk neidille ,maissinaksuja,näkkäriä,porkkanaa ja olen antanut soseita vain 2 kk ,aion seuraavaksi omenaa kokeilla,niin leivästä vielä katso että mielellään olisi vähäsuolaista,ale 2 prosenttia suolaa,sitä ei saa olla kun elimistö ei viel osaa käsitellä .eikun kokeilemaan

al dente keitettyä porkkanaa, banaania, leipää, täysjyväkorppuja, avokadoa, ananasta, omppua, ranskalaisia joskus ennen suolaamista jne. Jos olis kesä, niin antaisin tuoreita marjoja. Nyt ne syödään pakkasesta lusikalla. Ja mun lapsi nyt reilun vuoden, aloitettiin kun ikää oli 7-8 kk, vähän kerrallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Karita:
Ekakertalainen kun olen:)...saako 8kk antaa jo raejuustoa?

Kai sitä suositellaan hapanmaitotuotteita 10-kk ikäisestä alkaen mutta toisaalta mä olen aloittanut kaikki kiinteät vähän omin lupineni aikaisemmin.

Yhteistyössä