Sormien nivelkivuista?

  • Viestiketjun aloittaja vakio kädettä
  • Ensimmäinen viesti
vakio kädettä
Olin pihatöissä pitkästä aikaa tuossa vajaa pari viikkoa sitten.
Haravoimme siskoni kanssa tätimme pihan viidessä tunnissa, taukoineen päivineen.

Tottahan kädet hieman tykkäsivät "kyttyrää" tästä (rakkuloita yms), mutta ajattelin sen kuuluvan asiaan. Sormien niveliin ilmaantunut kipu ei vaan suostunut laantumaan. Viikko tämän ekan pihatyön jälkeen tein suht samanlaisen urakan ja nyt ilmaantuikin sitten nivelkipu entistä kovempana, varsinkin oikeassa kädessä.

Jos ei tee mitään kipu helpottaa, mutta jo pelkkä maitopurkin nostaminen kaapista oli vielä pari päivää sitten liian iso juttu. Kurkkupurkin avaaminen oli liikaa ja käsi olikin pitkään voimaton. Parasetamoli on hieman auttanut mutta ei sitäkään voi koko ajan syödä.

Kuinkas kauan tätä nyt kannattaisi vielä "katsella" ja odotella vai pitäisikö sitä jo kävellä lekurin pakeille ja pyytää vaikka sitten se kortisonipiikki joka helpottaisi kipua edes hetkeksi.

Pihatöitä pitäisi edelleen kuitenkin tehdä eikä kotonakaan voi ihan kädetönnä olla.
 
samaa
olen miettinyt minäkin..mulla myös iso urakka haravointia takana ja ranteet,sormet ja peukalon tyvet kipeinä ja aamuisin myös sormet jäykät ja turvoksissa.Edes muksun pilttipurkkia en tahdo saada auki :( ja vielä suuri rupeama pihatöitä edessä...
 
Saas nähdä miten miun nakkien kanssa käy.

Pihahommista miunkin oikean käden kivut alkoi. Tänään huomasin ruokapöydässä, että turvotusta on alkanut ilmaantumaan. Vasemmassa kädessä ei mitään ja mullakin olis pihahommia vielä tarjolla. Tosin pakkohan miun ei niitä ole tehdä.
 

Yhteistyössä