Sopivaa hääpukeutumista??? Auttakaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaaapua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaaapua

Vieras
Olen ollut vain ns. maalaishäissä, eli hääjuhla on ollut jossain maaseudulla tai luonnonhelmassa tms. Häävieraiden pukeutuminen on ollut rentoa, kenelläkään ei siis ole ollut yhtä juhlavaa pukua kuin morsiammella (ei siis iltapukutyyppistä pukeutumista) . Itsekin olen ollut noissa häissä varsin... miten sen nyt sanoisi... "tavanomaisissa" vaatteissa, siis joku siistimpi hame ja pusero, kesämekko tms.

Nyt on tullut kutsu häihin, joita juhlitaan hotellilla. Ei siis mitkään maalaistyyppiset häät. Hääparilla on sivusto erään morsiuspalvelun kautta. Siellä on lahjatoiveet yms ja morsian on hankkinut sieltä pukunsa. Ja sivustolla oli vinkki, että myös häävieraat voisivat vuokrata sieltä pukunsa. Kuuluuko tuo vain sivuston mainostamiseen vai onko se oikeasti hääparin toive? Siis että vieraatkin olisivat pukeutuneet vähän hienommin, ns. iltapukuihin?? En omista iltapukua - enkä kyllä aio hankkiakaan.

Minulla on omasta mielestäni ihana uusi kesäinen mekko, mutta sen taidan nyt unohtaa noihin häihin mennessäni.. vai?? Ajattelin, että olisiko musta kotelomekko paras ja tähän tarkoitukseen tyylikkäin valinta, jos ei ole iltapukua? Kesämekko taitaa rikkoa kokonaisuuden, jos muut ovat iltapuvuissa..? Mustan kotelomekon nimittäin omistan...

ei kai kukaan voi vaatia et kaikilla vierailla ois jotku helvetin hienot vaatteet. tai jos, niin ovatpa tyhmiä! :) oli hotellilla tai ei niin eiköhän sinne voi pistää sellaset suht hienohkot vaatteet. ite en ainakaan alkais heidän häidensä takia ostamaan mitään kalleita mekkosia! musta kotelomekko voisi toimia siis! ja siihen vaikka joku kiva piristys mukaan, värillinen huivi tai jakku tai vyö tms :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
ei kai kukaan voi vaatia et kaikilla vierailla ois jotku helvetin hienot vaatteet. tai jos, niin ovatpa tyhmiä! :) oli hotellilla tai ei niin eiköhän sinne voi pistää sellaset suht hienohkot vaatteet. ite en ainakaan alkais heidän häidensä takia ostamaan mitään kalleita mekkosia! musta kotelomekko voisi toimia siis! ja siihen vaikka joku kiva piristys mukaan, värillinen huivi tai jakku tai vyö tms :)

Huivia ajattelinkin. Jospa asuni kelpaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Mielestäni sopivaa hääpukeutumista on sellainen, että selkeästi on juhla-asu. Eli täysin samassa asukokonaisuudessa ei menisi esim. rannalle.

No en minä ainakaan siinä mustassa kotelomekossa rannalle menisi, joten kai se on sitten ok :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kokomustaa päälle, mutta mustan kotelomekon kanssa esim värikäs hartiahuivi yms asusteet.

aaa, siis semmonenkin sääntö on. Omiin häihini kun tuli eräs nainen kokomustassa. Ennen olin ajatellutkin, että ei ehkä koko mustassa häihin, mutta kun tuo nainen on sellainen tyylitaituri niin siitä asti olena rvellut hänen olevan oikeasssa - siis näyttävän oikeaa esimerkkiä hääpukeutumisessa.

Mutta itse siis kuitenkin laitan huivin. Saako olla valkea huivi, vaikka valkea on morsiamen väri??

Yhteistyössä