sopiva summa rippilahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla Makia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
kauheita summia... ei mulla ole varaa laittaa ku 20e huomenna kummitytölle ja tiedän että on aivan tyytyväinen.

Anteeksi, tuli meidän viestit yhtä aikaa, en tarkoittanut loukata tuolla edellisellä viestilläni! :flower:

Tarkoitin vain sitä, että ihmiset odottaa useamman kympin lahjoja, mihin meilläkään ei todellakaan olisi oikeasti varaa.

Kavereilla oli häät ja halusivat lahjan rahana, laitettiin 30 euroa, ja jotenkin jäi sellainen olo, että oli lahjoitus sieltä pienimmästä päästä. :/

Mun poika sai 50 euroa jokaiselta joka rahana anto. Osa meni ihan tavaraanki osa ei. Lahjakorttina vois mun mielestä olla viisaampaa esim. Kysyis ensin mitä vaatemakua on tai jotain. Meilläkun on räppäri täällä. En ite ees uskalla vaatteita ostaa jos ei ite oo paikalla.

Ni lisään vielä että ite en oo odottanu mitään lahjoja ja ei mul kuulu vaan poika varmasti sitä ootti ja en usko et oli ees tienny että rahaakin saa.
Paitsi papalta joka oli 700 km päässä silloin ku oli juhlat.

20-30 euroa. Hassua muuten että nykyään pitää rippilahjoillakin "rahastaa". Aikanaan riitti jotakin pientä muistoa tyyliin rippiristi ja virsikirja kummeilta ja mummeilta ja sitten ne muut toi vaikka ruusun. Eikä ne rippijuhlat edes mitään isoja tapahtumia olleet.
Tässä joku vuosi sitten kun kuulin käydäkö ripari vai ei -keskustelu tuli mieleen että jotkut käy rahan ja lahjojen vuoksi vaikka asiana ei kiinnosta

Sopiva summa on mielestäni 30 euroa.
Harmittaa välillä, kun sukulaislapset eivät ole tyytyväisen oloisia vaikka saavat meiltä synttärilahjaksi 40 euroa. Kuinkakohan paljon sitä rahaa pitäisi antaa?
Minä olin aikoinaan onnesta soikeana, kun sain joskus 100mk...

kysymys noista tämän päivän rippijuhlista ja lahjoista vielä. Kutsutteko te miten ison porukan sinne juhliin? Meillä tuossa n 5 v sitten oli vain ihan lähisuku ja kummit eli n 20 henkeen mahtui kaikki.
Kutsutaanko nykyään kaverit? Ja annatteko kavereiden lapsille lahjan vaikka ette osallistukaan juhliin eikä ole kutsuttu?
Minä kun en ole rippilahjoja elämässäni antanut kuin omille kummilapsilleni ja sisarusteni lapsille enkä edes muissa juhlissa ollut. Ruusun olen antanut siinä kirkon ovella lapsen parhaille samaan aikaan rippikoulun käyneille kavereille.

Huomaa ihan selvästi että euron myötä on lahjaksi annettava raha summa noussut. Muutama päivä sitten puhuttiin sisikon kanssa silloin kun hänen lapset oli pieniä saivat he (markka aikaaan) 50-100mk synttärilahjaksi nyt kun minun lapset on pieniä he saavat saman summan euroina eli melkei kuus kertaa enemmän samoilta ihmisiltä.
Eksyin aiheesta..... mä antaisin 50?

Hei, miettikääs nyt että jos jo rippilahjaksi 50 euroa niin mitä sitten lakkiais- tai valmistujaislahjaksi joka kuitenkin on aivan eri asia, ainakin minun mielestäni. Pitääkö olla satanen vai jo kaksikin? Minä kun vähän "kauhistelin" kun joiltakin sukulaistädeiltä ja mummeilta tuli lakkiaisiiin 150 - 200 euroa lapselle tänä kesänä. Hurjia summia!! Ja tuon järkeen alkaa "ymmärtää" sitä että häihin sitten 500 euroa kohta. Missä on raja? Missä on suhtellisuus? Miksi rahaa, miksi ei muisteta muistolla mikä muistettaisiin myöhemminkin?? Naapurit sentään "ymmärsi" jutun ja 20 euroa tuli per perhe lakitetulle ja se on ihan riittämiin!!!!

Jösses mitä summia! Ite sain 50 MARKKAA ja olin tyytyväinen. Jos ei ole kummi tms. musta 20 euroa riittää. MEidän perhe perinteisesti antaa häälahjaksi 50 euroa/sen hintasen lahjan.

Mut onhan tää maailma muuttunut. KEväällä ylioppilasjuhlien aikaan oli haastattelu lehdessä, jossa tuore ylioppilas sanoi, että kun naapuri tulee yo-juhliin, sopiva lahjasumma on 100 euroa ja läheisiltä sitten teitenkin enemmän. HUH HUH!!!!

Yhteistyössä