sopiva pesuaine vauvan vaatteille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jokuvaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jokuvaan"

Vieras
On ehkä tyhmä kysymys, mutta kaikkea sitä miettii kun ensimmäistä lasta odottaa.. Eli laskettu aika lähestyy hyvää vauhtia ja pitäisi alkaa pestä vauvan vaatteita valmiiksi. Tiedän toki että esim. LV, Minirisk ja Erisan ovat erityisesti vauvan vaatteiden pesuun soveltuvia/suositeltuja. Mutta mahtaako olla erityisen tärkeää käyttää juuri näitä pesuaineita joissa erikseen mainitaan soveltuvuus vauvan pyykkiin? Aloin asiaa miettimään, kun tällä hetkellä kaapista löytyisi ihan tuollainen pirkan sensitive nestemäinen pesuaine valko- ja kirjopyykille. Pakkausselosteessa ei paljoa ole eroa verrattuna näihin "paremmanmerkkisiin" aineisiin.. eli lyhyesti sanottuna pohdin että täytyykö erikseen käydä ostamassa pesuainetta vauvan vaatteiden pesuun vai mahtaakohan tuollainen hajusteeton halpismerkki olla ok myös vastasyntyneen iholle...

Eiköhän mikä vaan hajusteeton ole suht hyvä. Tärkeää on sitten totta kai oikea annostus, riittävät huuhtelut ja huuteluaineettomuus, että niitä kemikaalijäämiä jää vaatteisiin mahdollisimman vähän.

Ne kaikkein miedoimmat ei tahdo tehdä oikein puhdasta jälkeä. Jos et siis jaksa esikäsitellä jokaista tahraa erikseen niin just joku perus-hajusteeton lienee ihan hyvä. Meillä on omo color sensitiveä käytetty eikä noilla oo mitään iho-ongelmia ollunna. Pyrin käyttämään ainetta vähemmän kuin mitä ohje sanoo.

Meillä aina pesty sekaisin vauvan vaatteet muun pyykin seassa ihan tavallisilla pesuaineilla. Ei erikseen vauva-aineita ja vauvapyykkiä eikä ole tullut vauvoille iho-oireita tms.

Sensitive ei ole sama asia kuin hajusteeton. Lisäksi, jos peset omat pyykit sillä tavallisella aineella, jää haju joka tapauksessa koneeseen, eli hajusteettoman aineen käyttö on melko turhaa. Kestää muutaman pesun verran ennen kuin hajusteiden haju katoaa koneesta.

Omasta valinnastahan se on kiinni, millaista pesuainetta haluaa käyttää.

Tää on ihan paras, meillä taaperon ihon on tosissaan herkkä kaikille aineille, on atoopikko. Tätä kun alettiin käyttämään, jo lakkas kutinat. Niin lämmöllä voin kerrankin suositella.
Täältä saa vielä 25% alennusta tästä sarjasta koodilla, muistaakseni kuun puoliväliin asti. Sähköpostilla saa oman alekoodin tilattua.

http://www.eldecshop.com/tuotteet.html?id=2/24

Ihan normaaleilla pesuaineilla pesty muiden pyykkien seassa. Nyt vaihdoin hajusteettomaan pesuaineeseen ja hajustettuun huuhteluaineeseen. Omaan nenään ne pesuaineet jäisivät niin kamalasti. Huuhteluaineesta tulee mieto hyvä haju pyykkeihin

Minä olen pessyt vauvan pyykit myös ihan perus omo color sensitivellä tai bio luvilin hajusteettomalla, joskus lv:llä tai erisanilla, mutta olen ajatellut, että se hajusteettomuus ja väriaineettomuus olisivat ne tärkeimmät pointit.

Ei missään nimessä huuhteluainetta! Huuhteluaine jää vaatteeseen ja sitä myöden lapsen iholle. Tavallisten pesuaineiden hajusteet ovat niin voimakkaat, että tarvitaan useampi pesu, ennen kuin vaatteet ovat taas hajuttomia. Itse pelaan vauvan vaatteiden ja vaippojen kanssa varman päälle ja ostan Ole Hyvää tai Faith in Naturea tai hätätapauksessa lähikaupan halvinta hajusteetonta eli Pirkkaa.

Mä oon pessyt aina vauvan vaatteet erikseen muiden perheen vaatteista...
Hajusteeton erisan, lv, ja lumme merkkejä olen käyttänyt, koskus harvemmin hajusteeton huuhteluaine...

Yhteistyössä