Sopiva paino 165cm pitkälle naiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuinen laihduttaja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikuinen laihduttaja?

Vieras
Mikä olisi mielestänne sopiva paino? Tai minkä painoisia itse olette, jos olette tuon pituisia - ja oletteko tyytyväisiä painoonne? Laihdutan, enkä koskaan tunnu olevan tyytyväinen saavutettuun painoon...

Mä oon 168 cm ja mulle sopiva paino on 55-58 kg.

Muoks

Olisin voinu lukee tarkemmin. Painan tällä hetkellä vähän alle 55kg. Kilo tai kaks sais olla siis lisää. Yli kuudenkymmenen en enää mene (paitti sitten raskaanaollessa taas :D).

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
voi ajatella että pituuden kaksi viimestä numeroa...

Eikös se ollu pituuden kaks viimestä numero miinus 10? Sellasena mä olen sen kuullu.

Juu näin opetettiin terveystiedossa, siis oma pituus sentteinä miinus 110.

Mä olen 161 ja tavoite olisi just alle 60 kg näin kaksosraskauden jälkeen. Maltillisesti sitä kohden.

Mä olin oikein tyytyväinen ulkomuotooni ja muuhunkin silloin, kun painoin 65 kg. Nyt siihen on 7kg matkaa, mutta tarkoitus olisi se pudottaa pois. Tosin, mä en oikein tiedä, missä ne kilot mussa on, kun kukaan ei usko, että painan noin paljon. Veikkaavat, että painan max. sen 65 kg.. Kun esim. työkaverit ovat kauhistelleet mun 7 kilon painonpudotusurakkaani. "Sittenhän sä olet ihan luikku.."

Mut vaikka siis näyttäisin nytkin jo paljon hoikemmalta kuin mitä oikeasti painan, niin haluan painon pudottaa siksi, että noi ylimääräiset kilot oikeasti tuntuu taakalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Littera:
Mä olin oikein tyytyväinen ulkomuotooni ja muuhunkin silloin, kun painoin 65 kg. Nyt siihen on 7kg matkaa, mutta tarkoitus olisi se pudottaa pois. Tosin, mä en oikein tiedä, missä ne kilot mussa on, kun kukaan ei usko, että painan noin paljon. Veikkaavat, että painan max. sen 65 kg.. Kun esim. työkaverit ovat kauhistelleet mun 7 kilon painonpudotusurakkaani. "Sittenhän sä olet ihan luikku.."

Mut vaikka siis näyttäisin nytkin jo paljon hoikemmalta kuin mitä oikeasti painan, niin haluan painon pudottaa siksi, että noi ylimääräiset kilot oikeasti tuntuu taakalta.

minulla taas puntari näyttää vissiin vähemmän kuin miltä näytän. Kerrankin yks kaveri ihmetteli, että niinkö vähän painan. Hän oli pitänyt minua itsensä painoisena ja kiloissa eroa oli semmoset 6kg. Ja yhtä pitkiä ollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
mulle sopiva on noin 65kg..alle 60kg olin hassun näkönen,isot tissit ja muute hoikka..nyt 70kg ja ehkä tiputan vaan 2kg..

65kg on varmaan se sopivin, mutta 70kiloisenakin olen vielä tosi timmi ja hyväkroppainen.
T. urheileva nainen 35v+ (165cm)

• Tykkää
Reactions: lörppö
Mä olen samanmittainen ja ennen raskautta painoin 57 - 58 kiloa. Painoindeksi oli 21 eli tosi normaali ja vaatekoko S. Minulla on toki lihaksia, sillä harrastan liikuntaa useita kertoja viikossa. Mielestäni on syytä huolehtia terveellisestä syömisestä ja siitä, että mahtuu entisiin vaatteisiinsa, eikä sitä, mitä vaaka näyttää.

Se riippuu niin monesta asiasta, mikä on "sopiva paino". Ruumiinrakenne, liikunnallisuus (lihas- ja rasvakudoksen suhde toisiinsa - lihashan painaa enemmän kuin rasva), oma kauneuskäsitys. Itse olen juuri tuon 165cm, ja painan 57-58kg. Mutta olen myös ihan varmasti keskivertoa liikunnallisempi.

Uusimmat

Yhteistyössä