Sopiva myyntihinta sekarotuiselle koiranpennulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Emo pohjanpystykorvan ja huskyn sekoitus. Isä pohjanpystykorvan ja alaskan malamuutin sekoitus. Pennut kaikki vaaleita, pohjanpystykorvannäköisiä kippurahäntiä. Tullaan myymään useasti madotettuina, eläinlääkärin tarkastamina, pentupaketin kera.

Kysynkin siis teiltä mielipidettä: Mikä on sopiva hinta sekarotuiselle pennulle? Moni on sanonut ettei satasta enempää sekarotuisesta maksaisi, mutta niin edullisesti en siltikään myisi, kun katsoo tämänpäivän hinta tasoa. Sitten taas joku sanoi että ehdottomasti ainakin 500€. Rahastaminenkaan ei kuitenkaan ole tarkoituksena. Päässäni olen pyöritellyt jotain 300€ luokkaa, mutta vielä on harkinnassa.

Mitä SINÄ olisit valmis maksamaan tällaisesta pennusta, tai mikä olisi mielestäsi kohtuullinen myyntihinta?

Itse en harrasta sekarotuisia, mutta maksimissaan 350.- kuulostais semmoselta kohtuulliselta hinnalta. Tuossahan on potentiaalia vaikka mihin, metsästykseen, vetoonkin ehkäpä. Peri nyt sen verran kuitenkin, että saat katettua ruokinta- ja eläinlääkäri- yms. lääkintäkulut.

Meillä on ollut yksi seropi ja se me ostettiin sadalla markalla.

Juu, moni ei sekarotuisista välitä. Minusta ne kuitenkin ovat koiria muiden joukossa, en tarvitse koiralleni papereita voidakseni rakastaa sitä tai tehdäkseni sen kanssa asioita joihin sillä on viettiä. Potentiaaliahan näistä on tosiaan kyllä vaikka mihin! Molemmat vanhemmat metsästysviettisiä, isä vetää kyllä valjakossakin! :)

Itse pyytäisin sen verran, että kattaa koituneet kulut sekä tuon pentupaketin. Meidän sekarotuinen koira maksoi vuosia sitten 150€, mutta mukana ei tullut mitään.
Maksimina pitäisin omalla kohdallani 300€.

Vain eläinlääkärin tarkistus-, "sterilointi / kuohinta- ja ruokintakulut. Seropi on seropi ja niitä tehtaillaan lisää tasan niin kauan, kun ihmiset suostuu tästä tehtailusta maksamaan järjettömiä summia koiran "arvostukseen nähden". Toki totta on myös sekin, että liian halvalla voivat päätyä huonoihin koteihin, mutta vastuullinen koiran omistaja, ensinnäkään ei niitä "vahinkoja" antaisi syntyä, mutta myöskään anna niitä pentuja mihin sattuu.

Yhteistyössä