Sopiva hinta lapsenvahdille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti + työ = katastrofi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti + työ = katastrofi

Vieras
Lapsi on 1v 8kk.
Tarkoitus on, että meille tulisi kotiin 19 vuotias tyttö noin 2 krt/vk, kerrallaan 3-4 tuntia, jolloin olen itse paikalla, mutta teen kotona töitä.

Tehtävät:
Perus lapsenhoidon lisäksi käydä yksi lyhyt vaunulenkki koiran ja lapsen kanssa.
Ruokaa ei tarvitse valmistaa, eikä tarvitse siivota.

Mitä maksaisitte tällaisesta kun tarve on jatkuvaa. Asutaan Espoossa, eli pääkaupunkiseudun hinnat...

Tyttö pyysi 10€/h, ja se on mielestäni liikaa jos kyseessä on jatkuva työ. Keikkaluontoisesta lapsenhoidotsa 10€ on varmaan ihan ok??

10€/h on kuukaudessa 320€...

Maksathan myös verot, vai pimeänäkö tätä teet? Miksi lastenhoidosta olisi 10e liian paljon?

Sorry, tällä palstalla haukutaan päättäjät, kun maksetaan huonoja palkkoja, mutta näissä ketjuissa aina mietitään miten vähällä voi päästä.

Hintaa miettiessäni minun tulee tietysti ottaa huomioon, mihin meillä itsellä on varaa.
Ja mikä on kannattava hinta siihen, että teen töitä ja saan siitä X€ rahaa ja mitä maksan hoitajalle. Enhän minä tappiolla työtä halua tehdä :) Olisin lapsen kanssa itse jos siihen olisi taloudellisesti rahaa.

Ja hoitajalla ei ole koulutusta, kyseessä on nuori tyttö joka tekisi tätä opiskelujensa ohessa välillä.

Jos pimeänä niin 6e jos ei tosiaan muuta tarvitse tehdä kun olla siellä ja hoitaa lasta. jos verollisena 8e. 10e on kyllä aika paljon eihän henkilökohtainen avustajakaan saa kun 9.11e. ja siitä verot pois. Jos kotitöitä tarvitsee tehsä niin sitten tuo 10e on ihan hyvä. esim, tiskien laittoa, pyykinpesua, siivoista. ruualaittoa.

[QUOTE="vieras";25358162]Mikähän lienee koulutuksen saaneen lastenhoitajan, tai perhepäivähoitajan palkka. Monissakaan muissa töissä ammattitaitoisetkaan ei saa 10e/h...[/QUOTE]

Tuo on vielä keikkaa, esim matkakulut ovat suhteessa isommat kun tekisi normaalia päivätyötä. Vastuu on toki sama kuin päiväkodissa lapsesta vai oliko ajatus että ap vastaa kotona myös lapsesta ja hoitajalla ei ole vastuuta?

Perhepäivähoitajien koulutus kyllä tuntuu olevan aika alhainen, kun välillä näitä juttuja kuuntelee. Mutta tokihan tämä kertoo yleisen asenteen lastenhoitoon ja sen palkkaukseen. solidaarisuus päättyy siihen kun omalle pussille mennään.

Maksathan myös verot, vai pimeänäkö tätä teet? Miksi lastenhoidosta olisi 10e liian paljon?

Sorry, tällä palstalla haukutaan päättäjät, kun maksetaan huonoja palkkoja, mutta näissä ketjuissa aina mietitään miten vähällä voi päästä.

No onhan se 10 euroa lastenhoidosta paljon, jos hoidettavana on vain yksi lapsi eikä tosiaan tarvi tehdä mitään kotitöitä. Ja etenkin jos hoitajalla ei oo minkäänlaista koulutusta tai kokemusta alasta. Aika hyvä tuntipalkka pitää itsellä olla, että siitä voi maksaa kympin hoitajalle!

Tuo on vielä keikkaa, esim matkakulut ovat suhteessa isommat kun tekisi normaalia päivätyötä. Vastuu on toki sama kuin päiväkodissa lapsesta vai oliko ajatus että ap vastaa kotona myös lapsesta ja hoitajalla ei ole vastuuta?

Perhepäivähoitajien koulutus kyllä tuntuu olevan aika alhainen, kun välillä näitä juttuja kuuntelee. Mutta tokihan tämä kertoo yleisen asenteen lastenhoitoon ja sen palkkaukseen. solidaarisuus päättyy siihen kun omalle pussille mennään.

On tietysti vastuussa vahtimaan lasta. Mutta koska olen itse paikalla samaan aikaan, olen saatavilla jos jotain käy.

[QUOTE="aloittaja";25358356]Olisihan se kiva, mutta meillä ei ole tarpeeksi tilaa asunnossa :)
Ja aupair se kai vasta kalliiksi tulee?[/QUOTE]

En tieda Suomesta, mutta yleensa aupairille maksetaan vain taskurahaa n. 300e kuussa, toki asuminen ja ruoka paalle.

Kannattaa kuitenkin miettiä että tämä osa-aikainen työ vaikuttaa siihen että hän ei voi kenties tehdä muuta työtä. Siihen nähden toi 10/tunti ei ole paljon. Varsinkin jos ne on vain muutama tunti kerralla ja matkoihinkin menee aikaa.

Maksan keski-suomessa hyvälle lastenhoitajalle tuon 10e tunti. Halvemmalla saisi mll hoitajia jne mutta jos löytyy sellainen jonka kanssa luottamus pelaa niin toi 10e ei ole paljon.

Selitys lienee se, että muiden pitäisi maksaa näille palstalaisille enemmän. Palstalaisten sen sijaan ei pitäisi maksaa kenellekäänn kuin minimipalkka, jos edes sitä.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
mä sain 380e /kk perhepäivähoitajana palkkaa, koulutus lapsiin ja nuoriin suuntautuminen, lähihoitaja, yhden lapsen hoidosta 8h päivässä. saatko kotihoidontukea? minusta lastenhoidon palkkamenojen kannattaisi olla maksimissaan se.

Uusimmat

Yhteistyössä