Sopisikohan joukon jatkoksi, muutakin saa ehdottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Joonaksen ja Juulian siskolle nimi mietinnässä.

Mieleeni tuli yhtäkkiä nimi Lilia. Sopisiko se tuohon sarjaan kolmanneksi ja onko outoa, jos alkaakin eri kirjaimella. Onko toimiva nimi muuten?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Pitääkö sisarusten nimien sitten edes sopia yhteen?

Ei ole pakko, vaikka en toisaalta tykkää siitäkään että toinen on Aurora ja toinen Matti. Sekin on hassua.

Mutta kahdella ekalla on ihan sattumalta samalla kirjaimella alkavat enkä kyllä tahdo että kolmas on jotain täysin muun tyylistä.

No ei kai niiden tarvii sopia yhteen, ties vaikka teille tulis vielä nelonen jonka saisit sitten nimetä Lilian kanssa samantyyliseksi :saint: Tosin, mä ehkä en pistäs Liliaa, musta sen "kuuluis" olla Lilja :ashamed: Voisin kuvitella esikkoni huutavan pohojammaalasten tapaan Liljaa Liliaksi samalla tavalla kun Pilviä Piliviksi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joonas, Juulia, Lilia....
Minun korvaan kuulostaa hyvin kauniilta nimisarjalta :)
Juulia ja Lilia...tulee ihan mieleen joku Jane austenin romaani

No minäkin ajattelin niin, että Lilia sopisi tuohon jatkoksi kivasti, vaikka eri kirjaimella alkaakin. Itse en ajatellutkaan, että Juulia ja Lilia ois jotenkin liian samanlaisia, mutta tuossa muutamat oli sitä mieltä.

En sitten tiedä mitä mies tuumaisi tuosta nimestä. :)

No luuletteko, että toi on hankala nimi käyttää? Itselläni tosin nimi, josta on aina saanut sanoa, että miten kirjoitetaan enkä ole koskaan kokenut sitä hankalaksi vaikka nimeni ei edes ole erikoinen. Mutta samaantapaan varmasti Lilia saa sanoa, että iillä eikä jiillä. Tosin joutuuhan tuosta Juuliastakin sanomaan, että kahdella uulla.

Mulle tuli kanssa kylla mieleen etta sita saa varmaan olla monta kertaa tavaamassa etta Lilia eika Lilja - mutta meita on muitakin maailmassa jotka joka paivaa tavaa nimeaan monta kertaa. Teki niin tai nain niin aina saa selitella,,, laita se mista itse tykkaat! =)

Yhteistyössä