Sonja, Liisa, Anniina vai Jenny nimeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Awertttt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jenny nimi on kuulostanut aina korviini väkisinväännetyltä suomalaiselle. Sonjasta en pidä (son=poika).

Liisan ottaisin vaikken siitäkään erityisesti pidä.

[QUOTE="Sonia";29688210]Mä taas tykkään Sonjasta. Enpä olisi tuota tiennyt että viittaa Venäjälle ja toisaalta nimet nyt voi viitata mihin vaan. Toisena tulisi Anniina.[/QUOTE]

Miksi ei Liisa?

[QUOTE="Sonia";29688219]En repinytkään. :) Nykyään ei ilmeisesti voi kirjoittaa ilman hymiöitä, kun väärinkäsityksen riski on niin suuri... Pikku Kakkosessa on ollut se joku lastenohjelma missä renkutetaan ärsyttävästi sitä Liisaa.[/QUOTE]

Minä taas olen tuntenut tähän mennessä alle puolen tusinaa Sonja nimisiä ja kaikki on olleet jotenkin epämiellyttäviä ihmisiä.... No eihän nimi miestä pahenna jne. Nuo tosin ovat naisina pahentaneet nimeä. Ei nimessä sinänsä mitään vikaa, mutta tulee heti negatiivisia mielikuvia.

laittaisin Liisa Anniina. Tai peräti Liisa Maria Anniina. Jotenkin Liisa Maria kuulostaa "liian lyhyeltä" . Meillä siis lapsilla toinen nimi on pidempi kun eka, jotenkin omaan korvaan kuulostaa kivemmalta:)

Yhteistyössä