Somalit vs. vuokra-asunto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2500 euroa kuukaudessa Lieksassa? Siinä on lähdetty rahastamaan veronmaksajia oikein kunnolla kun on saatu mamut vuokralaiseksi. Ja nyt sitten peruskorjataan fattan piikkiin. Mutta ei se väärin ole tietenkään. Kyllä vahingot pitää korjata.

Ei varmaan ihan voida katsoa normaaliin elämään kuuluviksi kulumiksi?

Voin vaan kuvitella kun tää perhe on pistänyt zembalot pystyyn.

On näitä nähty, yhdestä vuokrakodista tuli sademetsä, hanat oli auki kuukausia 24/7. Laminaateista oli tehty polttopuita notskiin siihen keskelle olkkarin latiaa etc.

Ei sais nauraa mutku 😂😂😂

• Tykkää
Reactions: Elena777
2500 euroa kuukaudessa Lieksassa? Siinä on lähdetty rahastamaan veronmaksajia oikein kunnolla kun on saatu mamut vuokralaiseksi. Ja nyt sitten peruskorjataan fattan piikkiin. Mutta ei se väärin ole tietenkään. Kyllä vahingot pitää korjata.
Keittiön kaapisto kaipasi näköjään muutenkin jo uudistusta. Älytön vuokra talosta, joka ei varmaan muille edes kelvannut. Mutta nyt voi laittaa taas pintoja

Erilainen asumiskulttuuri? Pään katkomistako ne ovat harjoitelleet, kun lavuaari hajotettiin?

• Haha
Reactions: Lispetti
Ei varmaan ihan voida katsoa normaaliin elämään kuuluviksi kulumiksi?

Voin vaan kuvitella kun tää perhe on pistänyt zembalot pystyyn.

On näitä nähty, yhdestä vuokrakodista tuli sademetsä, hanat oli auki kuukausia 24/7. Laminaateista oli tehty polttopuita notskiin siihen keskelle olkkarin latiaa etc.

Ei sais nauraa mutku 😂😂😂
Eikä saa kysyä vuokralaisen etnistä taustaa. Mitä seuraa jos erehtyy utelemaan sellaista?

Jos ny unohdetaan tää sekoilu, niin tuleehan tässä vähän muutakin:

Eli mua vit_uthaa ylipäätään että joku perhe saa "ilmaseksi" tommosen talon käyttöönsä. Ja yhteiskunta maksaa kaiken. Mulla ei oio varaa tommoseen taloon ja mä ostan oman (huonomman ja pienemmän) velkarahalla. Maksan sitten velkaa raskaasti verotetuista ansiotuloistani. Että joku saa asua ilmatteksi. Ja sama koskee kyllä ihan suomalaisiakin sossupummeja.

Pitäis ainakin tarjota tämmöselle jengille vähän surkeempia kämppiä. Ja prkl 2500 e/kk vuokra. ELi voittajat:

Vuokranantaja (no ei tietenkään jos kämmppä tuhotaan) ja sossupummit. Maksaja: Töissä käyvät ihmiset.

Tässä mun kunnassa on kans hienoja lukaaleja vuokrattu ma muille ja sossupummeille. Ihmehommaa. Sitten taas jotkut ma mut kyllä asuu ihan "normikämpissä", esim. noi pizzeriuoita pyörittävät. Eli siinäkin nähtävissä tuloloukku. Silti monet ma mut myös haluu tienata ite, että ei kannata taas liikaa yleistää.

Jos ny unohdetaan tää sekoilu, niin tuleehan tässä vähän muutakin:

Eli mua vit_uthaa ylipäätään että joku perhe saa "ilmaseksi" tommosen talon käyttöönsä. Ja yhteiskunta maksaa kaiken. Mulla ei oio varaa tommoseen taloon ja mä ostan oman (huonomman ja pienemmän) velkarahalla. Maksan sitten velkaa raskaasti verotetuista ansiotuloistani. Että joku saa asua ilmatteksi. Ja sama koskee kyllä ihan suomalaisiakin sossupummeja.

Pitäis ainakin tarjota tämmöselle jengille vähän surkeempia kämppiä. Ja prkl 2500 e/kk vuokra. ELi voittajat:

Vuokranantaja (no ei tietenkään jos kämmppä tuhotaan) ja sossupummit. Maksaja: Töissä käyvät ihmiset.

Tässä mun kunnassa on kans hienoja lukaaleja vuokrattu ma muille ja sossupummeille. Ihmehommaa. Sitten taas jotkut ma mut kyllä asuu ihan "normikämpissä", esim. noi pizzeriuoita pyörittävät. Eli siinäkin nähtävissä tuloloukku. Silti monet ma mut myös haluu tienata ite, että ei kannata taas liikaa yleistää.
Vasemmistolainen käsitys tasa-arvosta.

Kyse on vasemmistolaisesta politiikasta. Sama kai se mitä osastoa puolue väittää olevansa, jos se harjoittaa vasemmistolaista politiikkaa.

Tällä keskustelupalstalla on näkemys, että vasemmistolaisuus = paha. Toki voi noinkin ajatella, mutta jos neutraalisti miettii, niin se ei ole kovin hedelmällinen lähtökohta.

Itse ajattelen, että vasemmistolaisuus on tuloja ja pääomiakin tasaavaa. Oikestolainen poltiikka vie taas toiseen suuntaan. Lähtökohdallisesti kukaan ei varmaan halua sitä, että kaikki saa ja omistaa täsmälleen saman verran (ja se ei ole ole myöskään oikein, eikä muutenkaan mahdollista).

Toisaalta pääomien yletön kertyminenkään ei ole hyvä asia.

Näiden välillä tasapainoillaan.

Niin väärin mä toivon että he houtuvat maksamaan jokaisen sentin takaisin ihan itse.

No niin ei tule käymään. Vuokranantaja saa korvauksensa yhteiskunnan pussista. Tuo perhe ja sen jäsenet eivät tule koskaan tuottamaan maallemma kuin maksua. Toivotaan, etteivät kaiken lisäksi raiskaile porukkaa ympäti Lieksaa. Tai tee muuta tihutyötä. Selvästikkin tihutöihin lahjoja on.

On lähes 99 prossan varmaan, että näiden lapsista tulee kriminaaleja ja muuta yhteiskunnan pohjsakkaa,

Ei. EIkä kyllä myöskään sellaisista maista joissa oikeistolla on ehdoton valta.

Demokratiaan kuuluu molemmat puolet. Toki poliittinen kenttä on paljon laajempi kuin oikeisto/vasemmisto.

Niin. Pohjoismaat on kuitenkin aika hyviö paikkoja asua monilla mittareilla. Ja aika vasemmistolaista politiikkaa täällä on noudatettu. Ainakin esim. amerikkalaiseen makuun.

Minun on vaikea sanoa missä maassa ihmisellä on keskimäärin parhaat oltavat. Voi olla, että nostaisin aika korkealle vaikkapa Pohjoismaat. Toki nuo maat ovat suht. rikkaita, mutta voipa sitä rikkautta eri tavallakin käyttää kuten on nähty monissa maissa. Noissa maissa kuitenkin tavallisellakin ihmisellä aika hyvät olot.

Yhteistyössä