Somalin ilmainen ajokortti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Somaliakka oli radiossa iloinen ilmaisesta ajokortista
Eilen työpaikalla kuunneltiin radiokanavaa "Järviradio", johon sai kuuntelijat soitella hyviä uutisia.
09.12.2015 21:57, 14624 lukukertaa

No suomalaiset soittelivat sitten omia hyviä uutisiaan ja seitsemäs soittaja olikin sitten mitä ilmeisemmin somaliakka, joka oli kuulemma niin iloinen, kun sosiaalihuolto oli lupautunut maksamaan hänelle ajokortin.

Viitekuva arkistosta

Kyseessä Helsingin sosiaalihuolto. Lisäksi tämä somali kertoi vielä, että kun saa vielä lapsille vaatteetkin fattan piikkiin, niin sitten onkin hyvä lähteä ajelemaan. Lapsia tällä akalla oli seitsemän!

Tämä on aihe, josta on väännetty, että maksaako sosiaalihuolto ajokortit näille mamuille ja nytpähän tuli kuultua ihan omin korvin, että kyllä maksaa. Siis kaikki on ilmaista… asunto, sähkö, ruoka, ajokortti ja vaatteet ja ruoka…. ei hitto, kyllä muuten syletti ja kovasti.

Tämä olisi varmaan aihe, joka kandeis taas kerran nostaa tapetille, koska tämä on jo törkeetä meitä veronmaksajia kohtaan.

Bussipysäkillä kuultua, Kirkkonummella. Somalinainen kehui kuinka sossu maksaa hänelle ajokortin, jotta hän voi viedä lastaan harrastuksiin, ettei syrjiydy. Samalla valitti että on niin iso asunto 3 huonetta, ja että on liian paljon siivoamista (2 asukasta). Tuli myöskin ilmi että hän saa tukea yli 800e, ja kun Suomalaisnainen sanoi että eikö se ole 450e kuten kaikilla hänen tuttavilla, niin somppu sanoi että : teille Suomalaisille se on 450 , mutta Somalit saa yli 800e. Että näin. Jossain kunnassa Suomessa, tilintarkastaja ei myöntänyt vastuuvapautta sosiaalitoimelle, sillä rahaa oli jaettu matuille liian runsain määrin.

Kuulin saman ohjelman, ja pistää todella vihaksi.
Täällä meidän kunnassa on ostettu sossun toimesta somalinuorukaiselle mopoauto. Syy on että tämä nuori ei syrjäydy.

Olen aina ihmetellyt kuinka naapuruston somaleilla kaikilla on hienot autot vaikka heidän työllistymisprosenttinsa on alhainen ja auton pito on todella kallista. Nyt tämäkin selvisi. Ilmeisesti samaa sosiaaliturvapolitiikkaa toteutetaan muihinkin ns pakolaisiin koska melkein kaikilla on autot. Tähänkö meidän rahat menevät?

Saatana mä olen menossa autokouluun ja pitää toikin kustantaa omista rahoista.Aina on ollut vaan pätkätöitä,niin ei ole ollut oikein varaa ajaa korttia,kohta siis 40v.Kolme on kakaraa ja köyhää on, mut eipäs sossu maksa mulle korttia,eikä mun kakaroille vaatteita,tms.Ja kotihoidontuki n.330e.kk+lapsilisät.PERKELEEN MATUT!!!!!!!

Ei jumalauta.
Oikeasti mitä auttaa kotouttamisessa ajokortti?
Helsingissä pääsee paljon autoa kätevämmin julkisilla joka paikkaan, joten ei todellakaan tarpeellinen. Ja enemmän siellä metrossa ja bussissa kantaväestöön saa kontaktia kuin omassa autossa.

Me pärjäämme vähemmälläkin. Ollaanhan me sopeuduttu asumaan näissä olosuhteissa. Ankea ilmasto jne.
Ilman muuta me sopeudumme myös kakkosluokan kansalaisiksi. Nih! :poop:

Aivan uskomatonta, jos tuo vaan on totta.:(:devil::poop: Suomalaiset vanhukset, jotka rakensi tämän maan ja vietti aika monta vuotta nuoruudestaan rintamalla, makaavat liassaan sairaaloissa. Ja heidän kohdallaan lasketaan, että montako vaippaa voidaan käyttää vuorokaudessa.

Saatana mä olen menossa autokouluun ja pitää toikin kustantaa omista rahoista.Aina on ollut vaan pätkätöitä,niin ei ole ollut oikein varaa ajaa korttia,kohta siis 40v.Kolme on kakaraa ja köyhää on, mut eipäs sossu maksa mulle korttia,eikä mun kakaroille vaatteita,tms.Ja kotihoidontuki n.330e.kk+lapsilisät.PERKELEEN MATUT!!!!!!!
No perkele pukkaat lisää niitä kakaroita niin kyllä ne rahahuolet sillä helpottaa saatana. Äidinrakkaudellako ne lapset suunnittelit pukevasi, kun päätit niitä noin monta hankkia, vaikka rahaa ei ole?

• Tykkää
Reactions: epek
Länsimaalainen nainen, joka on elänyt ikänsä hyvinvointivaltiossa, jolle on annettu kaikki mahdollisuudet esim.kouluttaa itsensä ja hankkia kaikki maailman sivistys, odotan tällaiseltä yksilöltä kyllä enemmän, kuin kehitysmaalaiselta.
Olen opiskellut 5,5v.Mulla on 2 ammattia ja kaksi tutkintoa,joten olen kyllä koulutettu.Satuin vaan valmistumaan pahimman laman aikaan jolloin töitä EI OLLUT.Päätinkin sit lähteä lukemaan toista ammattia johon EI OTETA meidän kaupungissa vakituisia,kaikki paikat menee ns.hyvävelisysteemillä,enkä kuulu kermaan.No joo olis tietty voinut mennä lukioon ja opiskella vaiks lääkäriksi,mutta kun on alkoholistiperheestä,eikä syntynyt kultalusikka suussa niin on vähän vaikee opiskella mitään kovin vaativaa. 16 vuotiaana olen lähtenyt kotoa toiseen kaupunkiin opiskelemaan ja aina itse olen omat kakarat elättänyt niillä pätkätöillä.Sossusta en ole hakenut,enkä saanut penniäkään.Joten tuki sä saatanan suvakki turpasi.Mä teen just niin monta kakaraa kun mua sattuu huvittamaan.Tee sä niitä mukuloita sille Ahmedille vaikka sata miljoonaa niin tulee lisää monikulttuuria meidän suomeen...

Olen opiskellut 5,5v.Mulla on 2 ammattia ja kaksi tutkintoa,joten olen kyllä koulutettu.Satuin vaan valmistumaan pahimman laman aikaan jolloin töitä EI OLLUT.Päätinkin sit lähteä lukemaan toista ammattia johon EI OTETA meidän kaupungissa vakituisia,kaikki paikat menee ns.hyvävelisysteemillä,enkä kuulu kermaan.No joo olis tietty voinut mennä lukioon ja opiskella vaiks lääkäriksi,mutta kun on alkoholistiperheestä,eikä syntynyt kultalusikka suussa niin on vähän vaikee opiskella mitään kovin vaativaa. 16 vuotiaana olen lähtenyt kotoa toiseen kaupunkiin opiskelemaan ja aina itse olen omat kakarat elättänyt niillä pätkätöillä.Sossusta en ole hakenut,enkä saanut penniäkään.Joten tuki sä saatanan suvakki turpasi.Mä teen just niin monta kakaraa kun mua sattuu huvittamaan.Tee sä niitä mukuloita sille Ahmedille vaikka sata miljoonaa niin tulee lisää monikulttuuria meidän suomeen...
Se 5,5v on ilmeisesti aika, jonka vietit peruskoulussa. Voihan senkin haastavammat tapaukset opiskeluksi laskea, ei kai siinä.

Näistä sossun ylilyönneistä ei välttämättä kannata paljoa kiihottua. Somaleille(kin) on koittamassa aika ikävät ajat, kun valtion maksukyky loppuu. On mielenkiintoista nähdä miten siinä sitten käy, kun suurten ihmismäärien etuuksia leikataan reilusti ja työttömiä on lähemmäs miljoona.

Me pärjäämme vähemmälläkin. Ollaanhan me sopeuduttu asumaan näissä olosuhteissa. Ankea ilmasto jne.
Ilman muuta me sopeudumme myös kakkosluokan kansalaisiksi. Nih! :poop:
Tohon mitävittupalstan paskaan ei kande sopeutua, eikä siitä kannata kiihottua.

Jutut joissa sossusta saa ajokortteja, uusia mersuja
ja tonnikaupalla käteistä ja jos ihonväri on sopiva niin saa vielä virkailijalta persettäkin.

Noiden juttujen lähdeviitteet on mitävittuu omia lähteitä.

Niinku se yks persuidiootti aikanaan sanoi- ”ei sen o väliä onko asia totta vai ei, näin nyt nää vaan koetaan.”

Tohon mitävittupalstan paskaan ei kande sopeutua, eikä siitä kannata kiihottua.

Jutut joissa sossusta saa ajokortteja, uusia mersuja
ja tonnikaupalla käteistä ja jos ihonväri on sopiva niin saa vielä virkailijalta persettäkin.

Noiden juttujen lähdeviitteet on mitävittuu omia lähteitä.

Niinku se yks persuidiootti aikanaan sanoi- ”ei sen o väliä onko asia totta vai ei, näin nyt nää vaan koetaan.”
Ottaako suvakkia aivoon, kun totuus alkaa vähitellen tulla esiin???? Mahtaa suvakilla olla vaikeat ajat kun ei enää muuta keksi kuin mv-kortin. Et sitten kiimassas tajua, että mv lehdessä on yleensä kuvakaappaus kaikista jutuista tai lähteet.
Olet säälittävä ja tämän palstan ainoa suvakki, välillä kommentoit ilman sissänkirjautumista
#suvakillaonunelma #saadaedesjoskusmiestä

Tuo somppuämmän ajkortti juttu tuli RADIOSTA.

Yhteistyössä