Solarium

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janniina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Janniina

Vieras
Hei,
Tää voi olla aika yksinkertainen kysymys, mutta ajattelinpahan nyt kysyä ennenkuin ostan solarium-sarjan. Että tietääkö kukaan onko raskauden aikana vältettävä solariumia?

Kiitos etukäteen vastauksista!

mulle on sanottu että raskaana ei sais käydä solariumissa. toisaalta en olekuullut sitä keneltäkään asiantuntijalta, mutta ihmisiltä jotka työskentelee kuntosalilla jossa on kyseinen laite. säteilyyn se kielto joteskin liittyy!

en ole sitten käynyt laisinkaan... mutta nyt kun naama kukkii finnejä täynnä ja tiedän auringon auttavan niihin, niin tekisi mieleni mennä ja työntää pelkkä pää sinne koneeseen ja pitää muuten vaatteet päällä niin ei masukaan sais säteilyä. onkohan tuo mahdollista???

MInä olen joskus (taisi olla tällä palstalla) lukenut lainauksen jostain lääkärin tekstistä, jossa sanottiin, että solariumin säteily pysähtyy ihon pintakerroksiin, ja että solarium raskauden aikana on ihan ok. Sama koski myös auringon ottamista. Kannattaa kuitenkin aloittaa varovasti, sillä joillain iho palaa raskauden aikana herkemmin (jotain tekemistä hormoonien kanssa). Loppuraskaudesta selällään makaaminen voi kyllä olla jo hankalaa.

Mä kävin esikoisen aikana kymppikortin ja otin aurinkoa ihan normaalisti. En ole koskaan kuullut, että solariumia ei saisi ottaa raskauden aikana. Mutta kysy neuvolasta varmuuden vuoksi, jos asia askarruttaa.
Raskauden aikana rusketuin kyllä tosi paljon nopeammin kuin normaalisti.

Ei suositella solariumia kuten ei normaaliakaan auringonottoa raskaana ollessa.Syy; maksa/pigmenttiläiskiä tulee uv-säteilyn seurauksena ja ne läiskät eivät häviä kun kerran altistut raskaana ollessasi säteilylle kuten normaalisti kun rusketus katoaa. Eli ei suositella. Kysy vaikka neuvolastasi.

Mä kävin alkuraskauden aikana solariumissa ehkä 4-5 kertaa. Meillä oli häät, joten piti saada morsiamelle vähän väriä pintaan. :) Mulle ei ainakaan tullut mitään pigmentti- tai muita läiskiä.

*E* 19+6

Kyllä ne läiskät häviää (jos ees tulee) ihan normaalisti vaikka on raskaana.
SE vaara on, että jos iho PALAA, niin läiskät jäävät!!

Itse otin kyllä aurinkoa kovin kesäällä (tyttö syntyi 1.9), mutta solariumiin en menisi...
Jotenkin se tehty säteily ""pelottaa"".

Yhteistyössä