Solarium

  • Viestiketjun aloittaja valkoinen valas
  • Ensimmäinen viesti
valkoinen valas
Hei, olisiko joku minua viisaampi, ja osaisi kertoa voiko solariumissa käynti olla jotenkin haitallista, jos imettää? Olen yrittänyt miettiä, mutta en keksi mitään miten se voisi olla vahingollista, mutta en uskalla ottaa riskiä... Olisiko jollakulla asiasta oikeaa tietoa?
 
Sola
Alkuperäinen kirjoittaja valkoinen valas:
Hei, olisiko joku minua viisaampi, ja osaisi kertoa voiko solariumissa käynti olla jotenkin haitallista, jos imettää? Olen yrittänyt miettiä, mutta en keksi mitään miten se voisi olla vahingollista, mutta en uskalla ottaa riskiä... Olisiko jollakulla asiasta oikeaa tietoa?
Solariumissa käynti on haitallista, ihan vaikka ei imettäisikään.
 
Solariumissa käynti on terveydelle haitallista.. Mua ei sellaseen laitteeseen sais kirveelläkään.

solariumin säännöllinen käyttö lisää ihosyövän riskiä jopa 75 prosenttia.[1] Liiallinen solariumissa käyminen vanhentaa ihoa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Solariumi
 
valkoinen valas
Nii no itelle tietenkin on, mutta voiko siitä olla haittaa vauvalle tai maidontuotantoon/koostumukseen? Itsellehän ihan vain aurinkokin on haitallista, ja muutama käynti solariumissa ennen helteitä auttaa siihen ettei sitten oikeasta auringosta pala, joten ihosyövän riski siinä mielessä pienenee... pahasti palaminenhan se on käsittääkseni kaikkein vaarallisinta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja valkoinen valas:
Nii no itelle tietenkin on, mutta voiko siitä olla haittaa vauvalle tai maidontuotantoon/koostumukseen? Itsellehän ihan vain aurinkokin on haitallista, ja muutama käynti solariumissa ennen helteitä auttaa siihen ettei sitten oikeasta auringosta pala, joten ihosyövän riski siinä mielessä pienenee... pahasti palaminenhan se on käsittääkseni kaikkein vaarallisinta...
"Solariumista saatava säteily saa aikaan keinotekoisen rusketuksen. Tämä rusketus ei kuitenkaan suojaa ihoa palamiselta, koska se jättää ihon ohueksi. "
 
valkoinen valas
huoh. Eikö kenelläkään tosiaan ole tietoa sen mahdollisista vaikutuksista IMETYKSEEN ja sitä kautta lapseen. Nuo "fakta-tiedot" wikipediasta olen lukenut itsekin, mutta vuosien oma kokemus kuitenkin todistaa toisin. En ole enää vuosiin palanut, kun olen joka kevät käynyt muutaman kerran solariumissa... tänä keväänä en ole vielä uskaltautunut, koska en todellakaan halua aiheuttaa mitään haittaa lapselleni.
 
valkoinen valas
Alkuperäinen kirjoittaja vilperttivilma:
osta itseruskettavaa aurinkovoidetta vai mitä se nyt on...solariumista saat syövän!!!
En mä halua käyttää iholla mitään kemikaaleja, kun ne ainakin voivat imeytyä maitoon... ja kun en mä sen rusketuksen takia, vaan sen takia etten palais niin helposti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja valkoinen valas:
Alkuperäinen kirjoittaja vilperttivilma:
osta itseruskettavaa aurinkovoidetta vai mitä se nyt on...solariumista saat syövän!!!
En mä halua käyttää iholla mitään kemikaaleja, kun ne ainakin voivat imeytyä maitoon... ja kun en mä sen rusketuksen takia, vaan sen takia etten palais niin helposti...
eiks imettäjät voi käyttää aurinkorasvaa?Mä nimittäin palan tosi helposti,ei meinaa toi korkeinkaan suojakerroin auttaa :whistle:

Et kunnon helteen saan istuu varjossa vaiks olis kui aurinkorasvaa yllä :(
 
valkoinen valas
Saahan sitä iholleen ja suuhunsa laittaa vaikka mitä kemikaaleja, mutta mä en itse usko niiden olevan itselle eikä varsinkaan pienelle vauvalle hyväksi... mutta palaminenhan on varmasti pahempi juttu...
 

Yhteistyössä