Sokkeli märkä!! Raksaihmisiä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asss

Vieras
Ostin viime keväänä uuden omakotitalon. Nyt talven aikana olen huomannut, että sokkelin pinta on alhaalta noin puoleen väliin asti kauttaaltaan kostea. Mistäköhän on kyse? Naisena olen hieman hukassa näiden asioiden kanssa. Olen myös huomannut ettei muissa taloissa näy samanlasita ongelmaa(?) olevan.

No ensimmäisenä tulee mielee, että siellä ei ole salaojat ihan kunnossa. Ei tuo nyt normaalilta kuulosta... Mutta tämä nyt on vain tällaista naisen arvuuttelua, enhän minä näistä mittään tiiä... nainen kun olen.

Mitä seinän vieressä oleva maa-aines on? Pitäisi olla sellaista, jossa vesi ei nouse vaan valuu läpi salaojiin. Eli kaikki kasvillisuus pois seinän vieriltä ja maa-aines tarvittaessa vaihtoon, tai ainakin kuoritaan mahdollisesti päälle laitettu multa pois, jos alta on oikeanlaista maa-ainesta.

[QUOTE="mä";25718001]ulkopuolelta vai???[/QUOTE]

Ööö siis niin tämä kai olellista että mistä puolelta. Toisaalta jos ei ole asuintilaa sokkelikerroksessa eli maan alla, niin eipä tuo haittaa mitään. Lumi ja vesi totta kai imeytyy betoniin... se mitä maanalla on onkin sitten eri juttu...

kasvillisuutta ei ole mitään, uutta asutusaluetta. reunoilla kulkee isokivistä soraa. naapureilla ei samanlaista ongelmaa tunnu olevam. Lämpövuoto? Pitääkin googlettaa.

Yhteistyössä