Sokerittomalle ruokavaliolle !

Olisko kukaan kiinnostunut lähtemään mukaan sokerittomalle ruokavaliolle?

Mä olin viime lokakuussa ensin 10pv ihan ilman sokeria (ainut makea oli valion sokeroimaton keitto) ja sen jälkeen jouluun asti viikot ilman sokeria ja viikonloppuisin vain herkuttelin. Alkuun se oli aikasta vaikeaa kun oon tällainen sokerirotta, mutta kyllä siihenkin vähitellen tottui eikä makeanhimo ollut enää niin paha, mutta sitten kun aloin taas syömään enemmän makeaa niin tosi nopeasti tuli makeanhimo takaisinkin. Nyt oon taas eilen aloittanut tuolla 10:llä päivällä ja siitä sit jatkan viikonloppusokerisena. Olis kiva jos joku tulis mukaan niin voitaisiin jakaa kokemuksia ja tuntemuksia. Nyt on nämä 2 päivää mennyt ihan kivasti, mutta tiedän että viikonloppuna on vaikeaa...

kyllä kiinnostaisi mut onnistuukohan se multa? mulla olis vielä vajaa litran jugurtti syömättä mikä sisältää sokeria.. Oletko lukenut Sokeripommi nimisen kirjan, joka kertoo sokeririippuvuudesta?

Moikka! En oo ehtinyt kirjoitella aikaisemmin kun on ollut niin kiirettä ensin viikolla töissä ja nyt sitten kotosalla. Ja kaiken kukkuraksi oon taas flussassa, en tiiä onko jotain uutta vai onko sitä samaa mitä oli edellisellä viikolla, mutta ääni on mennyt lähes kokonaan ja siinä samassa oon sortunut makeisiinkin :ashamed: ... Mutta huomisesta alkaa taas uusi yritys sokeritonta elämää kohti.

Sulotar: Tuota sokeripommi kirjaa en oo lukenut, mutta mitä googlettamalla siitä tietoa sain niin olis varmasti lukemisen arvoinen ja kiinnostava. Ja kyllä sä pystyt sokerittomuuteen kun vaan itse sitä haluat eikä pienistä lipsahduksista kannata masentua vaan jatkaa taas uudella innolla eteenpäin.

Nallekarkki: Munkin käsityksen mukaan vähähiilihydraattinen on sokeritonkin. Ootko jo kauan ollut tuolla?

4,5kk olen ollut. Olin ennen tätä hirveä "sokerisieppo" ja aluksi vähähiilihydraattisesta tuli tosi huono olo kaikin tavoin. Viikon jälkeen olo oli jo mitä mainioin eikä makeaa tee mieli enää kuin harvakseltaan ja silloinkin riittää pieni määrä ja ihan vaan esim. hedelmä. Puhdasta sokeria vältän viimeiseen, samoin perunaa ja vaaleaa riisiä ja pastaa. Tummaakin pastaa, ruisleipää, puuroa yms. syön vain vähän. Kiloja on lähtenyt n. 12, ilman mitään liikuntaa. Liikunnalla lähtisi varmaan nopeammin.

Mikä parasta, olen viimein saanut säännölliset ruoka-ajat (4-5 ateriaa päivässä, ei ylim. välipaloja) ja nälkä pysyy kurissa.

Yhteistyössä