Sokerirasitustestistä, miksi sinne mennään?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sepä se, kun en tykkää makeasta yhtään :x
Ne litkut ei oikeasti juuri makealta maistu, edes se kamala väritön kylläinen sokeriliuos :x
Tavallinen coca-colakin on selvästi makeampaa kuin se väljähtynyt cola litku.
 
vieras
Nuo sinun vauvasi on ihan normikokoisia vauvoja. Ihan hyvä se sokerirasitus on silti tarkistaa, ei siinä kuitenkaan välttämättä mitään vikaa ole. Ja jos joku 3 kg ainavan lapsen saanut mamma toteaa, että nuo on tosi isoja lapsia, niin korvien välissä on hällä se lapsen koko. Virallisestikin LGA (lareg for gestational age) on lasketun ajan tuntumassa (la +- 2 vkoa) YLI 4,5 kg painava vauva.

Jos ap olet itse ollut kookkaampi vauva syntyessäsi, on todennäköistä, että ihan ilman raskausdiabetestakin saat isoja vauvoja myös itse.
 
zap
Ei oo pakko mennä jos ei halua, mä ainakin sanoin että en mene ja piste eikä siitä sen enempiä narinoita tullut, yhessä ylimääräsessä ultrassa kävin kun kattoivat vauvan kokoa ja oli ihan normaalikokoinen (vk 34)
 
vieras
mä kävin ja mulla oli jo siinä vaiheessa niin suuri jano että oisin voinu sitä lisääkin juoda ja sitä ei oikeesti tarvi paljoa juoda,menee parilla kulauksella alas,ja musta se oli yllättävän hyvää vaikka sainkin sitä kirkasta ei colan makuista ainetta.tiiä sitte eri asia ois voinu olla jos se ois ollu huoneenlämpöistä mutta kun toi oli jääkaappikylmää.ja tosiaan eniten siinä jutussa ärsytti se odottaminen,että lukemista ainakin mukaan.
 

Yhteistyössä