sokerirasituskokeesta

Hei,
onko kellään vastaavaa tilannetta:

Neuvolassa pissatestissä yhden kerran sokerit koholla, +1. Sain tikkuja kotiin ja testailin, sain aina normaalin tuloksen. Laittoivat kuitenkin sokerirasituskokeeseen, josta sain normaalin tuloksen. Nyt taas neuvolan pissatestissä sokerit koholla, +3. Lääkärin vastaanotolla kysyin, että mistä tämä johtuu, en saanut vastausta vaan käskettiin seurailla tilannetta.
Mitä tässä nyt pitää tehdä? Syön normaalistikin todella terveellisesti, vähärasvaista ja kuitupitoista, eli juuri niiden neuvolan ohjeiden mukaan joita ne jakaa jos on raskausdiabetes... Pitääkö tässä olla jotenkin extra extra varovainen ja jättää kaikki sokeri pois??
 
Mulla on ollut kahdessa edellisessä raskaudessa aina sokeria pissassa enemmän tai vähemmän. Kolmella plussalla on aina menty loppuraskaudessa. Rasitukset tehty, kaikki normaalit arvot.

Mulle sanottiin vain että joillakin munuaiset falskaa sokeria läpi. Ei se ole vaarallista. Itse söin ihan normaalisti ja herkuttellenkin välillä.
 
Moi Hallama!

Mitä syöt yleensä ennen neuvolaa? Mulle on sanottu, että jos neuvola on vaikkapa aamulla ja aamupalaksi syö esim. tuoremehua tai muroja, saattaa ruoan sokeri näkyä testeissä vääränä plussana. Olen siksi välttänyt kaikkea tuontapaista syötävää ennen neuvolaa.

t. piip

p.s. Tule toki kertomaan kuulumisisasi tuonne lähes kolmekymppisiin, jos jaksat. Huomasin, että jossain vaiheessa et ollut enää kirjoitellut, ja ehdin jo miettiä, että ei kai mitään pahaa ole tapahtunut. Onneksi näyttää siltä, että kaikki on hyvin!
 
Mulla oli sokerirasitus puhdas ja puolitoista viikkoa siitä oli neuvolassa pissassa sokeria. Sain verensokerimittarin mikä kertoi aika selkeätä kieltä. Paastoarvot hyvät mutta aterian jälkeen sokerit nousi yli raja-arvojen. Loppupeleissä sain sitten insuliinit joilla arvot on pysynyt ok.

Mä pyytäisin verensokerimittarin lainaan koska ei toi pissa ole kaiksita luotettavin mittari. Mulla ei meinaan enää ole kertaakaan ollut pissassa sokeria vaikka ajoittaisia sokeri ylityksiä onkin.
 

Yhteistyössä