sokerirasitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ghjklö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle tehtiin 2 kertaa, molemmilla kerroilla sen jälkeen kun oli ollut glukoosia virtsassa. Toinen ehkä melko keskivälissä raskautta ja toinen kerta melko lopussa, jolloin todettiinkin raskausdiabetes.

meillä nla-täti käski varaamaan ajan rasitukseen viikoille 28-30, itsellä on huomenna neuvola, ja taidan sanoa tädille, etten aio mennä ko. rasitukseen, ainakaan jos pissajutut on huomenna ihan kunnossa. Mä olen ollut kaikista raskauksista testissä, ja aina ollut arvot ihan hyvät...eikä koskaan ollut pissassa glukoosia...mä joudun sinne painoni perusteella. Mutta jospa saisin tädin nyt vakuutettua, ettei tarttis mennä, kun ei ole tuota painoakaan kertynyt vielä yhtään....

Yleensä kaiketi tehdään rv 26-28 (jos siis joku jo alkuraskaudessa tiedossa oleva syy: ikä yli 40v, ylipainoa, edellinen yli 4,5kg lapsi....) Myöhemminkin voidaan tehdä, jos esim. rupeaa toistuvasti olemaan pissassa sokeria.

Itselläni ed. raskaudessa insuliinihoitoinen raskausdiabetes. Nyt uudelleen raskaana ja joudun ilmeisesti rasitukseen jo joskus 12-15 viikolla tuon historian vuoksi ja jos tuo rasitus ok, niin sitten uudelleen 26-28 viikolla.

ei mulla ole ylipainoa, en ole yli 40-v eikä ole lapsiakaan yli eikä alle 4,5 kg. Sokerirasitus tehtiin rv. 28. No arvatkaa, oliko sokereita.

T. nuori, terve, hoikka, paljon liikkuva ja hyväkuntoinen odottaja, jolla ei edes sokeritautisia sukulaisia!

Yhteistyössä