sokerirasitus, en aio mennä.

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
ap
Kannattaisiko sitten laittaa ruokavalio kuntoon? Eikä meillä kaikilla ole miehiä, autoja tms. Hoitamaton raskausdiabetes kuulostaa ihan pöllöltä!
mä en kyllä millään tapaa usko että mulla on raskausdiabetes. Ei mitään muuta kuin painonnousu johon löytyi selitys. Eriasia jos arvoissa olisi jotakin pielessä. Silloin yritettäisiin sumplia testit miehen vapaapäivälle, mutta koulun ja labran aikojen yhteensovittaminen veisi asian noin viikolle 34, jolloin hyöty olisi olematon. Olen itse hoito-alalla ja tiedän kyllä mistä on kyse. Olen tässä 8 vuotta yrittänyt päästä piikkikammosta eroon, ja en ole vielä niin pitkällä että pystyisin itse itseäni pistelemään, en vaan pysty. 8 vuotta sitten musta ei otettu yhtään verikoetta, mulle ei laitettu yhtään rokotusta yms. Joku joka on yhtä hysteerinen pistoksien kanssa ymmärtää asian, muilta sitä ei kannata edes odottaa.

"vieras"
mä en kyllä millään tapaa usko että mulla on raskausdiabetes. Ei mitään muuta kuin painonnousu johon löytyi selitys. Eriasia jos arvoissa olisi jotakin pielessä. Silloin yritettäisiin sumplia testit miehen vapaapäivälle, mutta koulun ja labran aikojen yhteensovittaminen veisi asian noin viikolle 34, jolloin hyöty olisi olematon.
Tekosyitä. Misket ajattele edes syntymätöntä lastasi, asshole.

ap
Kysyisin kunnalta perheiden kotipalvelusta tai millä nimellä se onkaan, että voisiko sieltä tulla joku viemään lapsen kouluun. Tai maksaisin vaikka taksin yhtenä aamuna kouluun.
Koulu on ihan vieressä, mutta lapsi ei osaa mennä sinne yksin vaan pitää saattaa ja odottaa että opettaja tulee ulos hakemaan lapset. Lisäksi pitää tehdä aamuhommat aamulla yhdessä kotona. Ja nyt on turha alkaa selittämään että kyllä meilläkin mennään yksin-> meillä ei ja siksi en ole töissäkään nyt.

vvvvv
mä en kyllä millään tapaa usko että mulla on raskausdiabetes. Ei mitään muuta kuin painonnousu johon löytyi selitys. Eriasia jos arvoissa olisi jotakin pielessä. Silloin yritettäisiin sumplia testit miehen vapaapäivälle, mutta koulun ja labran aikojen yhteensovittaminen veisi asian noin viikolle 34, jolloin hyöty olisi olematon. Olen itse hoito-alalla ja tiedän kyllä mistä on kyse. Olen tässä 8 vuotta yrittänyt päästä piikkikammosta eroon, ja en ole vielä niin pitkällä että pystyisin itse itseäni pistelemään, en vaan pysty. 8 vuotta sitten musta ei otettu yhtään verikoetta, mulle ei laitettu yhtään rokotusta yms. Joku joka on yhtä hysteerinen pistoksien kanssa ymmärtää asian, muilta sitä ei kannata edes odottaa.
whatever. Vauva voi kuolla loppuviikoilla sun kohtuusi hoitamattoman diabeteksen takia.

"vieras"
Minunkin pitäisi mennä sokerirasitukseen, mutta ei yhtään huvittaisi, mutta kait minä ensi viikolla jonain päivänä yritän ehtiä. Minun pitää mennä tuonne vain painoindeksin vuoksi, tosin täällä ilmeisesti nykyään laitetaan kaikki sokerirasitukseen raskauden aikana.
Mulla tosin ei viimeksi tullut ollenkaan paha olo ollenkaan, eikä edes sen rasituksen jälkeen ollut kiirettä syömään.

[QUOTE="nanna";21943260]Ei se riitä, että sä et usko, että sulla on raskausdiabetes. Et sä sitä välttämättä itse tunne.[/QUOTE]

Ei tunne ei, siskolla löytyi rasituksessa vaikka mitään ei olossaan tuntenu. Ei se rasitus ollu todellakaan herkkua ja maata piti pysyäkseen hengissä, mut vauvan takia sinne menin saadakseni tiedon että arvot ok.

"vieras"
Kun kaikilla EI ole ketään joka aamulla tulisi ja veisi lapsen kouluun.
Kyllä sen kouluun menon saa yhtenä aamuna jotenkin järjestettyä, kun sen päättää järjestää. Kai olet sentään miettinyt mieten järjestät sen synnytyksesi ajan? Mitä teet, jos kaikki ei menekään aivan hyvin synnytyksessä ja joudut olemaan sairaalassa vaikan viikonkin verran?

Toinen vaihtoehto tuolle sokerirasituksella on sitten yleensä vuorokausikäyrä eli otetaan niitä sokerinäytteitä pitkin päivää ja katsotaan miten esim. ruokailut vaikuttavat.

NIIIN MINÄKIN luulin, että ei mulla mitään diabetestä ole, sit jo olinkin ruokavaliolla ja sekään ei auttanut niin piikkiä vaan kahdesti reiteen, KOSKA ajattelin vauvaani, joka nyt ihanasti tossa tuhnuttaa vieressä, Ja onneksi ei tarvinnut syntymän jälkeen mitään hoitoja, uskon että mun lääkityksellä ja ruokavaliolla oli osuutta asiaan, että vauvan arvot olivat normaalit!! ja viikolla painoarvioksi antoivat n.4kg pari viikkoa ennen laskettua aikaa.. lopulta käynnistivät kun epäilivät lasta isoksi, mutta 3615g oli. Eli ei ollut imenyt kaikkia sokereita masussa. KIITOS insuliini.

Jos liikkuisin samaa tahtia kuin ennen ja polttaisin edelleen, paino ei nouisi näin paljon. Lähetettä ei tulisi, mikä ero on lopputuloksessa?
Etkö sä suostiu tajuamaan että sä et itse välttämättä tiedä vaikka oiskin sokerit väärällään? keksit ja selität. Kukaan ei voi sanoa varmasti oman olonsa perusteella. Moni jää kiinni rasituksessa ja yllättäen. Mites ajattelit hoitaa sen tilanteen jos joudutkin ykskaks sairaalaan ja lopuksi synnyttämään? Ei se rasitusreissu oo yhtään vähäarvosempi.

"vieras"
No mut siis onhan toi ihan kauheeta, että meinasit kerran aikaisemmin pyörtyä kun veit lapsen kouluun ilman aamupalaa! Ei kannata mennä kun on noin kauhea kokemus jo yhdestä kerrasta. .

Mun tutulta on amputoitu hetki sitten molemmat jalat hoitamattoman diabeteksen aiheuttamien kuolioden takia, mutta sullahan kyse on vaan ensisijaisesti vauvasi terveydentilasta.

dfeee
Siis onko painonnousu tulkittavissa rd:n syyksi vai oireeksi? En kuitenkaan usko, että immuuneja ihmisiä on olemassakaan, joka ei sitä voisi saada.
Mun käsityksen mukaan painonnousu on seurausta diabeteksen puhjettua. Varsinkin normaalipainoisilla.

Erikseen lienee jo valmiiksi hyvin lihavat, niille voi puhjeta sen takia, kun ovat jo niin lihavia.

Kai sä kuitenkin aiot kiinnittää huomiota ravintoosi ja rajoittaa hiilareita tästä lähin. Ihan vauvan takia. Jos sulla vaikka olisikin se rdiabetes. Jotain häikkäähän sulla sokeritasapainossa on, jos olet kerta meinannut kassajonossakin pyörtyä? Ja vinkki: vesijuoksu sopii selkävaivaisellekin - itse harrastin sitä monta kertaa viikossa tokassa raskaudessa, jossa mulla oli RD.

Non compos mentis
Mun käsityksen mukaan painonnousu on seurausta diabeteksen puhjettua. Varsinkin normaalipainoisilla.

Erikseen lienee jo valmiiksi hyvin lihavat, niille voi puhjeta sen takia, kun ovat jo niin lihavia.
Tollanen tutkimus: Chu SY, Callaghan WM, Kim SY, Schmid CH, Lau J, England LJ, Dietz PM. Maternal obesity and risk of gestational diabetes mellitus. Diabetes Care 2007; 30(8): 2070-6. PMID 17416786

Sen mukaaan ylipaino, liikalihavuus ja sairaalloinen liikalihavuus lisäävät GDM-riskiä riskitekijällä 2,1, 3,6 ja 8,6. Myös tupakoitsijoiden riski on kaksinkertainen.

Yhteistyössä