Sokerirasituksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierastava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierastava

Vieras
Onko kenelläkään tietoa, kuinka nopeasti tulee tulokset sokerirasitustestistä? Minulla on reilun viikon päästä ko. testi ja samana iltapäivänä neuvolalääkäri, niin mietinkin tässä että kerkeeköhän tulokset tulla siiheksi?

Labranainen sanoi aikaa varatessani että nykyään otetaan suoninäyte, ei sormenpäästä... En vain hölmönä osannut sitten kysyä sitä näytteen valmistumisaikaa...

Minä sain myös tietää tuloksista mennessäni neuvolaan seuraavan kerran. Neuvosta sanottiin minulle että soittavat minulle, jos tulokset on todella korkeat, jotta tietäisin asiasta heti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierastava:
Onko kenelläkään tietoa, kuinka nopeasti tulee tulokset sokerirasitustestistä? Minulla on reilun viikon päästä ko. testi ja samana iltapäivänä neuvolalääkäri, niin mietinkin tässä että kerkeeköhän tulokset tulla siiheksi?

Sain tietää samana päivänä. Ottivat heti yhteyttä koska tulokset olivat huonot:( Soittivat kotiin siis.

Kiitti vastauksista. Olisi mukavaa jos samana päivänä tulisi, kun on se neuvola siis silloin iltapäivänä. Toivottavasti ei mitään ongelmia ole ja tulokset normaalit.

Välikysymys kun täällä varmasti tietoa on. Missä tapauksissa sokerirasitustesteihin joudutaan? Joku sanoi että jos painoindeksi on yli 25 niin testeihin pitää mennä, pitääkö paikkaansa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Välikysymys kun täällä varmasti tietoa on. Missä tapauksissa sokerirasitustesteihin joudutaan? Joku sanoi että jos painoindeksi on yli 25 niin testeihin pitää mennä, pitääkö paikkaansa?

Se on yksi kriteeri. Samoin jos lähisuvussa on diabetesta... Mut laitettiin siihen, koska olen saanut yli 4,5 kiloisen vauvan.

Yhteistyössä