sokerirasituksesta???

  • Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti
lääkäriin
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Mie meinaan kieltäytyä :whistle: Syy miks siihen joutuisin on pelkästää se että on juuri lievän ylipainon puolella. Ja sekin pitkälti turvotusta aiheuttavana lääkityksen syytä. Mitään muita riskitekijöitä ei ole. Tosin toki menen, jos tulee jotain epäilyksiä, (vauvankoko/sf mitta/pissa)
Sanot, että pelkän ylipainon johdosta. Sitten toteat, että on turvotusta.

Tämä "pelkästä turvotuksesta" johtuva ylipaino on kyllä pahempi kuin ylipaino.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Mie meinaan kieltäytyä :whistle: Syy miks siihen joutuisin on pelkästää se että on juuri lievän ylipainon puolella. Ja sekin pitkälti turvotusta aiheuttavana lääkityksen syytä. Mitään muita riskitekijöitä ei ole. Tosin toki menen, jos tulee jotain epäilyksiä, (vauvankoko/sf mitta/pissa)


No ylimäärästä vaivaa siitä ainakin koituis.
Minäkin kieltäydyin em. syistä, mittautin vain paaston labrassa ja seurailin sokereita mittarilla kotona. Hankalaa hankkia lapsenvahti, litku ällöä, siksi en rasitukseen menny. Sokerit ok mut pyrin noudattamaan ruokavaliota kun tuota ylipainoa kuitenkin oli/on.

Sori lainaukset meni pieleen. Minä siis kirjoitin tuon viimesen kappaleen...
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Mie meinaan kieltäytyä :whistle: Syy miks siihen joutuisin on pelkästää se että on juuri lievän ylipainon puolella. Ja sekin pitkälti turvotusta aiheuttavana lääkityksen syytä. Mitään muita riskitekijöitä ei ole. Tosin toki menen, jos tulee jotain epäilyksiä, (vauvankoko/sf mitta/pissa)


No ylimäärästä vaivaa siitä ainakin koituis.
Minäkin kieltäydyin em. syistä, mittautin vain paaston labrassa ja seurailin sokereita mittarilla kotona. Hankalaa hankkia lapsenvahti, litku ällöä, siksi en rasitukseen menny. Sokerit ok mut pyrin noudattamaan ruokavaliota kun tuota ylipainoa kuitenkin oli/on.

Sori lainaukset meni pieleen. Minä siis kirjoitin tuon viimesen kappaleen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Mie meinaan kieltäytyä :whistle: Syy miks siihen joutuisin on pelkästää se että on juuri lievän ylipainon puolella. Ja sekin pitkälti turvotusta aiheuttavana lääkityksen syytä. Mitään muita riskitekijöitä ei ole. Tosin toki menen, jos tulee jotain epäilyksiä, (vauvankoko/sf mitta/pissa)
Mutta ei siitä sokerirasituksesta sulle haittaakaan olisi. Olisin mäkin voinut ajatella, ettei musta tarvitse mitään hivejä ja hepatiitteja ottaa, kun niihin ei mun mielestäni ole mitään syytä. Mutta otatin silti kaikki, mitä neuvola ehdotti, koska ei siitä haittaakaan ole. Ja jos kuitenkin jotain olisi, niin hyvä että tulisi ilmi.
No ylimäärästä vaivaa siitä ainakin koituis.
Onhan kaikista neuvolakäynneistäkin ylimääräistä vaivaa :) . Ainakin alussa tuntui turhauttavalta juosta siellä joka kuukausi, kun kaikki oli kuitenkin ihan niin kuin ennenkin eikä mitään ihmeellisiä oireita ollut tullut.
No joo, mutta koen perusneuvolakäynnit jotenkin eri asiaksi, tosin täälläpäin on käytäntönäkin käydä neuvolassa aika harvakseltaan :eek:
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
No voi herranjestas :D Kuten jo aikasemmin sanoin, menen kyllä sokerirasitukseen jos on aihetta epäillä
No tsiisus, jos sulla on ylipaino ja siinä on aihetta sokerirasituslähetteeseen, niin millä perusteella et ole sinne menossa? :O Vai luuletko, että ihosi muuttuu vihreäksi ja nenän alle kasvaa viikset sokerirasituskokeen tarpeen merkiksi?

 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
No voi herranjestas :D Kuten jo aikasemmin sanoin, menen kyllä sokerirasitukseen jos on aihetta epäillä
No tsiisus, jos sulla on ylipaino ja siinä on aihetta sokerirasituslähetteeseen, niin millä perusteella et ole sinne menossa? :O Vai luuletko, että ihosi muuttuu vihreäksi ja nenän alle kasvaa viikset sokerirasituskokeen tarpeen merkiksi?
Miehän sanoin jo minkä takia en ole sinne menossa :whistle: Ihme kiihkoilua. Mie en kuitenkaa oo mikään sotanorsu, enkä ees itse koe olevani ylipainoinen vaikka aika painokriittinen olen aina ollut. BMI vaan sattuu olemaan just sillä rajalla.
 
Sokerirasitustestihän tehdään äidin ja vauvan terveyttä ajatellen. Eihän sitä voi tietää onko arvot kohdallaan jos ei testissä käy.
Ihme uhmailua tuosta ettei mene testiin kun paino on just ja just ylipainon rajoilla. Vaikka olisi normaalipainoinen voi tuossa testissä narahtaa eli ei se paino siinä ole se ratkaisevin tekijä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
En kieltäytynyt, en ymmärrä miksi olisin.
Ihan "helppo" juttu, aikaavievä tosin.
Mulle tämä lihavoitu ainakin on ihan oikeasti iso ongelma, enkä ala sitä aikaa järjestää pelkästään sillä perusteella, että "Se on viimevuodesta alkaen täällä tehty rutiinisti kaikille yli 25-vuotiaille odottajille" (tämä siis neuvolan harppuunan suusta.)

Lisäksi mun mielestä 12 tuntia syömättä ei kuulosta helpolta jutulta alkuunkaan, mutta se lienee kiinni ihmisestä....
 

Yhteistyössä