Sokeriarvot (raskausaikana)

vauvahaaveita

Tunnettu jäsen
01.04.2008
9 158
50
48
41
kempele
Mitkä on raja-arvot? paasto, 1h, 2h...

Ja jos joku osaa Oulun seudulta vielä kertoo :wave:

Kävin juuri sok.rasituksessa...
Taipeesta ottivat kokeen, joten en arvoja saanut, muutaku paaston,mikä oli 5.6 ja labrahoitaja sanoi olevan ok, raja oli 6.2,6.3...

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Mitkä on raja-arvot? paasto, 1h, 2h...

Ja jos joku osaa Oulun seudulta vielä kertoo :wave:

Kävin juuri sok.rasituksessa...
Taipeesta ottivat kokeen, joten en arvoja saanut, muutaku paaston,mikä oli 5.6 ja labrahoitaja sanoi olevan ok, raja oli 6.2,6.3...

Hmm... täällä oli paaston raja ennen 4,8. Nykyään kai on 5,2. Muut raja-arvot muistaakseni 10 ja 8.7.

Alkuperäinen kirjoittaja jh:
Paasto alle 5,5 ja tunnin jälkeen alle 7,8

hei noi on kotimittauksen rajat.

Sokerirasituksen raja-arvot ovat 5.1 1h 10.0 ja 2h 8.7

Yli menee apn paastoarvo. Hoitaja varmaan tarkoitti tuolla yli 6 arvolla ei-raskaana-olevia

Kyllä tuo sinun paastoarvo oli aika korkea, mutta hoitajan ok tarkoitti varmaan sitä, että sen rasituksen voi tehdä. Siihenkin on raja, että se jätetään tekemättä, jos on liian korkea.

Meillä nuo rajat on 5,2-10-8,7

Mul oli paasto 4.6 ja oli melkeen rajalla, mut ei kuitenkaan yli, niin mulle väitettiin. Muuta en tiedä. Onks muute sokerit korkeemmat ei-raskaana? Kävin mittaamas ne huvikseen synnytyksen jälkeen ja paasto oli huikeat 6.8!!!

Mä luin, että raskaanolevalla, noi arvot on korotettu ei-raskaana olevien arvoista :/

Raskaan olevilla alennettu! Eli sokerirasituksen raja-arvot ainakin Pirkanmaalla on 5,6 (vai 5,7 muisti pätkii....) - 10,0 -8,7. Eli mittarin saat varmaan kotiin. Sen kotiseurannan perusteella meillä diagnoosi vasta.

Miten sitte ku viime raskaudessa 1 tunnin arvo oli 10.7 ja oli viel normaali, ja täällä sanotaan nyt että 10.0 on raja :/ :/

älä hätäile ennen kuin tulokset saat. jos vaan paasto koholla niin kotimittauksilla eteenpäin. jos kaks tai kolme arvoa yli niin sit jatkotoimenpiteet :)

Mulla luokiteltu raskausajan diabetes, vaikka vain paasto oli koholla, 5,1 muistaakseni. Tuolloin 6v sitten raja oli 4.8. Täällä ei saanut mittaria kotiin, vain 1xkk mitattiin paastosokeri.

Alkuperäinen kirjoittaja terkka:
Mä luin, että raskaanolevalla, noi arvot on korotettu ei-raskaana olevien arvoista :/

Raskaan olevilla alennettu! Eli sokerirasituksen raja-arvot ainakin Pirkanmaalla on 5,6 (vai 5,7 muisti pätkii....) - 10,0 -8,7. Eli mittarin saat varmaan kotiin. Sen kotiseurannan perusteella meillä diagnoosi vasta.

Pirkanmaalla ne arvot ovat 4.8, 10 ja 8.7. Eli paastoverensokerin raja-arvo on tosi tiukka.

Yhteistyössä