Mitkä on sokerirasituksen rajat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anve
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

anve

Aktiivinen jäsen
01.05.2010
2 842
0
36
Soitin neuvolaan ja th:lla ei ollu niitä rajoja siinä lähettyvillä sano vain et arvot on hyvät.. mut itteä kiinnostas et mitkä ne on ne raja-arvot?

mul oli
paasto 5.1
1h 6.4 ja
2h 4.5

No hyvät noi on.

Muistaakseni paasto 5,5, 1 h 10 ja 2 h ...olikohan 9?

En muista tota vikaa, ton tokan muistan varmaksi, kun oma oli yli. =) Mun kolmas oli 8,4, sekin oli rajoissa. Ekan raja on ainakin nyt mittailuaikaan ton 5,5.

Viimeksi muokattu:
taitaa olla kiinni myös kunnasta noi rajat. ite asuin kaks vuotta sitten etelä karjalassa ja siellä oli mulla oli paasto arvo 5,2 ja jouduin siis sen takia pistelemään koko loppu raskauden ajan .. mittailemaan siis verensokereita. rajana siellä oli 5,0. mutta nyt täällä nykysessä paikkakunnassa, rajana on juurkin tuo 5,5.

Plasmasta mitatut raja-arvot ovat paasto 5.3mmol/l, 1h 10.0mmol/l, 2h 8.6mmol/l, sormenpäästä mitattuna raja-arvot ovat paasto 5.3mmol/l, 1h 11.0mmol/l, 2h 9.6mmol/l. Nää on siis valtakunnalliset suositukset mutta valitettavasti pieniä alueellisia eroja näyttää vielä löytyvän.

plasmasta mullakin otettiin. mut ei voi juu mitään..harmittaa vaan se jälkikäteen kun tuo varjostaa seuraavaa raskautta, että neuvolassa automaattisesti kattoo vaan että on ollut raskaus diabetes, kun ei oikeesti ole ollut..ja se ei vaikuttanut mun loppu raskauteen millään muulla tavalla, kun vaan piti pistellä itteään, ja normaalit arvot oli aina. noh.. ei voi mittään.. aina ei ole ammattilaisetkaan ihan perillä näköjään asioista.

Yhteistyössä