Soittivat sitten maistraatista tänään, et tartten lasten isän luvan saadakseni muuttaa :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Satu";23528630]Mun ex- mies halusi muuttaa kauas lapsistaan, ja meillä on yhteishuoltajuus. Miksiköhän tällaisessa tapauksessa multa ei kysele kukaan mitään?[/QUOTE]

Koska sun ex-mies muutti yksin, jos se olisi muuttanut lasten kanssa niin olisi kysytty?

Tää on näitä yhtä älyttömiä juttuja kuin se, että mieheni myydessä talonsa, jonka oli siis avovaimovainaansa kanssa ostaneet, joutui maistraatista anomaan lupaa myydä tämä talo, koska poika oli kuolinpesän osakas ja halusivat varmistua onko pojan edun mukaista tää talon myynti.. No talohan oli siis pankin joten tottakai on pojan edun mukaista että ne velat häneltä lähtee pois. LUPA MAKSOI 120 EUROA!!! Siis täyttä rahastusta tuokin!

Onko muut saaneet samanlaisia puheluita enää nykyään? Tätä asiaa lähdettiin selvittämään uudelleen, kun veljeltäni ei ole kysytty mitään kun hänen ex-avokki muuttanut lapsen kanssa ja maistraatista väittivät ettei tämmöistä käytäntöä ole olemassakaan. Mahdan alkaa tekemään valitusta asiasta. Mikä on maistraatin esimies tai korkeampi valvova taho?

On täällä mun mielestä aina välillä vastaavia aloituksia, koskien nimenomaan varmaan yhteishuoltajuutta.
Mut mietin, että onks kyse vaan siitä että virasto varmistaa, että isä tietää missä lapset on vaikkei olisikaan yhteishuoltajuus.

No eipä minultakaan kukaan mitään kyselly, kun exän luota pois muutettiin, ennen, kun saatiin huoltajuusasiat selviksi. Nyt mulla siis yksinhuoltajuus, mutta tuon logiikan mukaanhan sieltä olis pitänyt se soitto tulla, kun ilmotus meni jo aikaa ennen, kun sinne sossuun päästiin. Pehmeet touhuu, sanois liitto-oravakin... ;) Mua kiinnostais, että mitkä on sanktiot, jos toinen sen luvan epää ja muutto on tehty? Joutuuko ruinaamaan vanhan kämppänsä takaisin, vai ihan linnaanko tuosta joutuu?

Eiköhän tuossa ole kyse siitä, että tapaamisoikeus, vanhemman kannalta ja lapsen kannalta toteutuu edelleen.

Niin kuin tuossa linkissäkin oli, että yhteisymmärryksessä päätökset, mutta toisaalta asuinpaikalla ei ole tekemistä yhteishuoltajuuden kanssa.

Tulee vaan mieleen tarkemmin mainitsematra tapausta, jossa vanhempi yritti rajoittaa lasten ja toisen vanhemman tapaamisia, nii lopulta viranomaiset kävivät hakemassa lapset

Noniin! Sain tänään uuden puhelun maistraatin esimieheltä ja hän kävi tutkimassa tietojani 3,5v sitten sattuineista tapahtumista.
Saamani puhelun tiedot on poistettu tiedoistani eli ikäänkuin minä en olisi ikinä puhelua saanutkaan. Myöskään ei ole kirjattu, että myös exälleni on soitettu samasta asiasta.
Minun ei olisi pitänyt edes koko puhelua saada, koska mitään lupia en tarvitse muuttoon eikä maistraatilla ole oikeutta olla siirtämättä lasten tietoja uuteen osoitteeseen. Ainoastaan tiedoksianto olisi pitänyt lähettää lasten isälle lasten uudesta osoitteesta eikä mitään lupia kysellä. Joten ne keiden papereita ei oo siirretty ja Kela evänny mm asumistuen, kannattaa tehdä asiasta kantelu jollekkin isommalle taholle.

Muistan kuinka silloin 3,5v sitten maistraatin akka mulle sanoi "sinä et ole mikään sanomaan maistraatille vaan me toimimme lain mukaan"... no eipä oo toimittu. Esimies tänään pyyteli anteeksi ja aikoi koko osastolle vielä erikseen muistuttaa miten tulee menetellä näissä asioissa.

Yhteistyössä