Soittasitteko päivystykseen? rv 18

Eilisestä asti ollut alaselkä jomottelua ja maha mennyt aina välillä kovaksi..selässä jomottelu on jatkuvaa ja välillä tulee semmosia "värähdyksiä".. soitin eilen äippäpolin päivystykseen ja sain langan päähän päivystävän synnytyslääkärin ja hän sanoi että ehkä voi olla pissatulehdus tai joko todella huono tuuri että synnytys käynnistyisi, mitään ei kuitenkaan näillä viikoilla olisi tehtävissä. Yön yli nukuin ja itkin ja kipu menikin ohi mutta nyt taas palautuu, ei niin kipeänä kuin eilen mutta tuntuu kuitenkin. Eilinen lääkäri oli sitä mieltä että soittele maanantaina neuvolaan mutta itteäni huolettaa ja mietin pitäiskö soittaa päivystykseen jos kattosivat ton pissan, mutta onko tämä nyt päivystysasia?

Tinii harmaana
Soita ehdottomasti!
Mulla oli samanlaista oiretta ja kattoivat päivystyksessä pissan mutta ei ollut tulehdusta.
Oireet meni ohi ajallaan mutta kyllä pelotti :(

Tsemppiä, hyvin yleistä tollanen on ja yleensä vaan säikyttelyä!

äippä
Oman mielenrauhan takia menisin päivystykseen jos vaikka kattoisivat sen pissan... :)
Todennäköisesti kaikki vauvalla hyvin, mutta odottavan aika on pitkä, jos meinaa vasta maanantaina neuvolassa käydä.. :hug:

Soitat!

Voi olla vaikka munuaisissa asti tulehdus jos on alaselkä kipeä!

Mulla ei näkynyt pissakokeissa mitään, mutta lääkäri kopautti kerran selkäänja lähetti samantien keskussairaalaan hoitoa saamaan! Verikokeet pyydät ellei niitä määrätä niin näkee sitten tulehdusarvoista ellei pissakoe sano mitään.

No kun mä mietin sitäkin että mitä muuta tää voi olla kun reilu viikko ehkä kaks sitten otettiin pissaviljely ja se oli puhdas..että voiko pois pissatulehdus kehkeytyä noin nopeesti ja vielä munuaisiin?

Mä kannoin pissanäytteitä yhteensä varmaan ämpärillisen neuvolaan ja terveyskeskukseen- vaadin viljelyitä, kerroin oireista ja valitin outoa oloa. Kokeet ei näyttäneet mitään, viljelyt silloin kun niitä tehtiin oli puhtaat, kävin vielä sp testeissäkin jos vuosien takainen klamydia olis jäänyt muhimaan tai jotain.
Ei kirvellyt tms, ei ollut sellaista selvää vt oiretta.

Kunnes sitten kaaduin suorilta jaloilta kun olin jo niin kipeä.

Keskussairaalan pissatikku huus hoosiannaa, siellä oli kuulemma erilaiset ja 'laajemmat' tikut.
Verikokeet paljasti hälyttävän korkeat tulehdusarvot, jotka parin tunnin aikana nous vielä lisää.

Pissatulehdus voi nousta nopeastikin munuaisiin.

Mä en luota noihin tk testeihin enää yhtään.

hei
Mä jouduin supistusten takia saikulla rv 22. Rv 25 todettiin muussa yhteydessä oireeton virtsatieinfektio. Mulla ei todellakaan ollut mitään oireita, jos supisteluja ei niiksi lasketa. Supistelu loppui, kun sain antibiootit vti:hin.

Kohta kolmen äiti
Mulla oli nyt tässä raskaudessa kans samaa yhdessä vaiheessa usean päivän ajan, Jomotti alaselkää, supisteli kokoajan, vaikka makasin melkein vaan, olin sillon just kesälomalla. Viikkoja oli noin 22, mutta meni sit tosiaan ehkä noin kolmessa päivässä ohi. Nyt supistelee kans noita harjoitussuppareita päivittäin, mutta ei silleen jatkuvasti kuten sillon. Mulla nyt rv 26.

hei
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä jouduin supistusten takia saikulla rv 22. Rv 25 todettiin muussa yhteydessä oireeton virtsatieinfektio. Mulla ei todellakaan ollut mitään oireita, jos supisteluja ei niiksi lasketa. Supistelu loppui, kun sain antibiootit vti:hin.
Ja lisään vielä, että rv 22 otettiin toki myös pissanäyte, mutta silloin sen perusteella ei vielä ab-kuuria annettu. Myöhemmin sanoivat rv 25:n näytteestäkin, että se oli rajatapaus, mutta mulla se ab-kuuri kuitenkin oli ratkaisevan tärkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Blush:
nii ja mitään muuta pissatulehduksen oiretta ei oo, ei siis kirvelyä yms.
Pissatulehdus voi olla oireeton, monesti raskauden aikana voikin tulla ns. piilevänä tai oireettomana.

Sinuna menisin suoraan vaan paikanpäälle päivystykseen, enkä soittaisi.
Siellä sitten ottavat varmasti supistuskäyrät ja sydämenlyönnit ja katsovat pissan uudelleen.

Ja kyllä, virtsatie tulehdus voi kehkeytyä todella nopeastikkin.

juu
Selkäsärystä minäkin päivystykseen menin ja munuaisiin levinnyt pissatulehdus josta tuli vielä vakava verenmyrkytys kaupanpäälle. Ja ihan kahdessa päivässä kehittyi.

Päivystyksessä käyty, leukkarit ++ ja protskut+. Mutta eipä annettu mitään kuuria kun nyt odotellaan viljelyn vastauksia jotka saattaa kestää pahimmoileen ylihuomiseen. Kiva kärvistellä tämän selkäkivun kanssa kun on todella epämiellyttävää. Onko toi tavallistakin että odotellaan vai oletteko saaneet kuurin heti?

Yhteistyössä