Soittaisitko neuvolaan vai onko ihan normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Oon viikolla 40 ja mulla on alapää ihan tautisen kipeä :/ liikkuminen yhtä tuskaa, pistää tai vihloo, vaikea vähä selittää ja yöllä varsinkin tuntuu ettei pysty kääntymään, istumaan tai nousemaan ilman itkua, ja se kävely ;(
pissalla käydessä tuntuu sellasta menkkamaista kipua. ja pistävä kipu on alapäässä oikeastaan koko ajan.

Liitoskipuja tai lantion löystymistä ehkä?
Mulla on noita samoja oireita ollu jo viikolta 20 saakka. Neuvolassa sanottiin, ettei siihen oikein mikään auta. Tukivyötä kokeilin yöaikana, se helpotti ehkä hieman.

Olen tosin kuullut, että jotkut ovat tämän vaivan vuoksi saaneet lähetteen fysioterapeutille.

Mä varmaan soittaisin neuvolaan. Vaikka oliskin ihan normaalia, niin kyllä se kummasti mieltä rauhoittaa, kun sen sanoo joku ammattilainen. Mulla ei oo kyllä ikinä ollut mitään kertomasi kaltaista vaikka mulla 6 lasta onkin.

Siis tuntuuko, että se vois olla liitoskipuja? Mulla oli häpyluu niin kipeä loppuraskaudesta, etten joskus pystynyt edes kävelemään. Sivuaskeleet olivat täysin pannassa. Nyt toisessa raskaudessa on ollut liitoskipuja jo ekalla raskauskolmanneksella. Hormonit löysyttää paikkoja.

Voihan kyseessä olla kaksi eri vaivaa? Kun nuo pissaoireet nyt ei ehkä siihen sovi.

Soittaisin sinuna neuvolaan joka tapauksessa. Sittenpähän tietää ehkä vähän enemmän. Oon oikeesti soittanu ihan pikkuasioistakin sinne, ei siinä oo mitään väärää.

Yhteistyössä